donderdag 10 mei 2007

Schorten en een ziek lieveheersbeestkindje.


Ons allekleinste lieveheerstbeestje is vandaag ziek; overgeven en nog eens overgeven. Hij is nu helemaal 'totaallos' en ligt op de bank steeds te slapen. Niets houdt hij binnen, maar gelukkig drinkt hij nog bij mama lieveheersbeest. Deze melk komt er pas uit na een half uur, terwijl water er direct uit komt. Ik denk dat hij dus nog wel genoeg vocht binnenkrijgt, morgen zal het wel weer beter zijn..
Ik heb echt een malle tic, bij elke rommelmarkt, uitverkoop of tweedehandswinkel zoek ik leuke schorten. Het is een soort uniform van mij, ik draag altijd een plastic schortje met poesjes er op tijdens het koken en als ik het huis schoon maak heb ik één van de anderen om.

Op het internet ontdekte ik dat er heel veel dames zijn die van schortjes houden, gelukkig maar, haha! Houden jullie ook van schortjes?

Deze paarse heb ik vanochtend nog gekocht (1 euro), bij de tweedehandswinkel en hij zit heerlijk! Paars is wel een idiote kleur natuurlijk, maar dat is nu juist de lol van de schortjes. Ik kan namelijk iedere dag weer een nieuwe uitkiezen, al naar gelang mijn kleur kleding of mijn humeur.

Er schijnt zelfs een nationale Apron's Day te zijn in de USA, maar wat het nu precies inhoudt...Ik hoop er nog achter te komen.
Het gaat heel goed met ons nestje pimpelmeesjes. Het zijn er zelf wel 12! Nu kun je ze beter tellen. Zien ze er niet snoezig uit? Mama lieveheersbeest is er zelf verrukt van, en helemaal van haar digitale fototoestel, anders had ik ze nooit zo kunnen fotograferen.

2 opmerkingen:

Judith zei

Hoi hoi,

Bedankt voor je berichtje op mijn weblog. Ik kon de jouwe lastig vinden, omdat je hem niet bij je profiel gezet hebt. Maar gelukkig heb ik je blog gevonden.

Met schortjes heb ik niet zoveel (als ik met zoonlief ga bakken doen we echter allebei ons favoriete schort voor, dat dan weer wel), maar ik las ergens (weblog Ammerins) dat jij op zoek bent naar een breibeschrijving voor sokken mét foto's. Die heb ik voor je:
http://www.royea.net/sockdemo1.html

Groetjes,
Judith

Sharon zei

I love your aprons!! I wish I could read your blog. I wasn't sure which language and tried to use Google translate to no avail. If you can let me know how I can translate this, I would love to come back and read your blog.

Thank you!