maandag 10 december 2007

kerstkriebeltjes..

Het was een heel drukke dag vandaag, het kleinste lieveheersbeestje en ikzelf hebben de kerstboom opgetuigt en de ramen versiert. Nog geen foto's gemaakt, die komen nog. Het is een bonte verzameling van van alles en nog wat geworden in de loop van de (21) jaren. En er zijn veel oude ballen bij, die nog van mijn eigen opa en oma zijn geweest. Het kevertje was zo verrukt bij elke bal die hij uitpakte! Echt schitterend. Wilde hij vorig jaar nog wel eens een balletje fijnknijpen en hing onder in de boom alleen wat onbreekbaar spul, nu ging het heel goed. En tijdens het versieren, zat hij te fantaseren hoe zijn broers 'oh! de kerstboom is er!' zouden roepen, dat was zo leuk!


Is dit geen schitterende kado-doos voor een zoet meisje? Ik vond hem ergens op het internet..

Net zoals deze brei-wezentjes. Onze oudste heeft er al één nagemaakt, ze leert er goed van breien, het is nu al heel netjes.



Een leuk patroontje voor een snellere borduurster dan mij, die kan het nog afkrijgen vóór de kerst!


Ook dit schattige kijk-kastje is van dezelfde artiest als de kado-doos.


Zo dat was even ter inspiratie voor de komende kerstkadootjes... aan de slag dames! Wij doen het dit jaar eens anders met kerstmis. Geen persoonlijke kadootjes, maar voor elk kindje een echte kerstsok, waar wat leuke kleinigheden in kunnen. Onder de boom geen berg kadootjes maar een paar kado's voor iedereen samen. Dus geen "afblijven, dat is van mij" en zorgvuldig afwegen of ieder kevertje wel evenveel krijgt ( en niet te vergeten; wéér een paar sokken voor pa lieveheersbeestje..), maar gewoon wat mooie dingen voor ons samen.

Ik las dit idee hier http://www.thefamilyhomestead.com/christmasthoughtstradition.htm en het sprak mij direct aan, wat denken jullie er van?



Als afsluiting nog een patroon linkje voor een leuk hondje. Ik zit te denken aan een vilten, of een heel grote uitvoering...http://allsorts.typepad.com/allsorts/2006/05/softie_scotty_d.html Dit is echt een heel leuke site. Hier kun je ook het hondje zien van vilt.

1 opmerking:

Splashes of Pink and Mint zei

Dat kijkkastje.... ik had 'em ook al gezien op haar site, en ik vind 'em geweldig!!! Ik heb zelfs al plannetjes in m'n hoofd om ook ooit nog eens zoiets te maken met m'n oude poppenhuis-popjes. En dat verhaal van die mevrouw, ik vind het een heel goed idee, ik hoop haar kindertjes ook! Ik ben nu zelf knuffeltjes aan het breien voor in de kerstsok, al die kado's met kerst is voor ons niet nodig, wij hebben natuurlijk nog Sinterklaas gevierd. Ik hoop dat ik alles nog op tijd afkrijg!