dinsdag 15 april 2008

Nog één keer verplicht (goede smoes, haha!) naar de kringloop voor de Trift Shop challange.


Ons jongste lieveheersbeestje nam mama lieveheersbeest weer eens op sleeptouw naar de "ommelwintel"(vertaling; rommelwinkel) om nieuw "peeloed" uit te zoeken.. Nou, veel nieuw speelgoed vonden we niet (er lagen notabene vier scrabble spellen..) maar wel een heel leuk boekje gedrukt in 1953. Het is in het engels, maar ik lees het maar in het nederlands voor. Echt voor peuters en kleuters, een succesnummer voor maar 25 cent.

Ook mams had beet; een verzilverd botermesje en twee verzilverde dienbladen. Alles voor één euro per stuk, mijn dag kon niet meer stuk, dat snappen jullie vast wel!

Het verhaaltje gaat over een kleine kip met haar kuikentjes die steeds aan de andere dieren op de boerderij vraagt of zij haar willen helpen met iets. Maar die hebben steeds geen zin..

Als moeder kip wat graankorrels vindt, gaat zij ze zaaien en oogsten, maakt er meel van en bakt er brood van maar nog steeds wil niemand haar helpen, behalve haar (steeds klein blijvende) kuikentjes.. Dan is het brood gebakken en plotseling komen de andere dieren te voorschijn om te helpen opeten. Maar dan zegt de kip "nee!" en eet het hele brood alleen met haar kuikentjes op, tot op de laatste kruimel! Een heel grappig verhaaltje dus, we hebben ook een gouden boekje met dit verhaaltje er in.


Hier zie je nog even hoe ik de dienbladen heb neergezet...

Deze vindt ik zelf het mooist, al is hij wat kleiner.

De hele buit!

8 opmerkingen:

Anja zei

Ohh ben jaloers op je mooie dienbladen. Het boekje is ook leuk zeg, echt met een moraal. Leuk om te zien dat mamma en kindertjes slagen bij de kringloop!

vlijtig zei

Dit soort vondsten kunnen je dag helemaal goed maken! Ik kan daar vaak ook erg van genieten.

Anoniem zei

Leuk boekje! Door jou ben ik ook gaan snuffelen tussen de spellen in 'Het Goed' (zoals íe bij ons heet). En het Ganzenbord dat ik heb meegenomen is nu het favoriete gezinsspel bij de Motmugjes. Een spel waarbij je opeens een stuk vooruit kunt komen en dan, in de gevangenis, moet wachten of je verlost wordt. Met sippe en blije gezichten aan de tafel, superspannend! Alleen was de spelhandleiding weg, maar, dankzij internet, gemakkelijk op te zoeken.

En die zilveren dienbladen: Neem eens mee naar 'Tussen Kunst en Kitsch', wie weet...

Anoniem zei

Leuk boekje! Door jou ben ik ook gaan snuffelen tussen de spellen in 'Het Goed' (zoals íe bij ons heet). En het Ganzenbord dat ik heb meegenomen is nu het favoriete gezinsspel bij de Motmugjes. Een spel waarbij je opeens een stuk vooruit kunt komen en dan, in de gevangenis, moet wachten of je verlost wordt. Met sippe en blije gezichten aan de tafel, superspannend! Alleen was de spelhandleiding weg, maar, dankzij internet, gemakkelijk op te zoeken.

En die zilveren dienbladen: Neem eens mee naar 'Tussen Kunst en Kitsch', wie weet...

Anneke zei

Je hebt goede vondsten gedaan! Ik ken het verhaaltje in de versie van Max Veldthuijs, ietsje aangepast, maar de strekking blijft hetzelfde en het blijft een leuk verhaal! De kringloop is bij ons altijd zo'n 'foute' plek, zeker als de meiden ook meegaan, want zij willen, net als pappa en mamma ook altijd iets kopen... Ach, leren ze tegelijkertijd ook met geld omgaan en keuzes maken (want ze mogen maar 1 ding per keer uitzoeken, anders hebben we zo ons huis vol met poezen en Mariabeeldjes...)

MariecusBruyn zei

Dat is een heerlijk boekje! Zou iets zijn voor mijn oudste zoon: die kan er ook nog wat van leren op zijn bijna 10, grinnik.

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

Twa zei

Wat een leuke oude spulletjes. Ik vind het ook wel heel erg leuk, maar ik begin er maar niet aan, ik weet niet meer waar ik het allemaal kwijt moet.