vrijdag 8 april 2011

Oeps, vandaag ineens kleine plaatjes...heb ik niet goed opgelet! Maar goed, hier zie je onze paastak, lekker vol en gekleurd met de vogeltjes die ik vorig jaar maakte en allerlei dingen die ieder jaar weer uit de doos tevoorschijn komen. Het geeft een gezellige sfeer in huis. De kan waar de takken in staan is nog van mijn oma, er zaten ook mokjes bij, ik dronk daar altijd melk uit als ik daar logeerde. In de kan staat een glazen potje anders bleven de takken niet goed staan...
Afgelopen zondag hebben we drie uur gefietst door de kop van overijssel, naar het dorpje Giethoorn. Het was windstil weer en heerlijk om te fietsen. In de zomer struikel je hier over de toeristen, maar die waren er nu nog niet. Wel zagen we heel veel zwanen en deze beauty zat vlak aan de weg te broeden!
Dit is het resultaat van Muffin Monday. Op maandag is het muffindag in dit villaatje. Ieder kind krijgt dan vijf muffinvormpjes met iets er in en een kopje limonade. Een extra tractatie. Ik heb het idee van de website Muffin Monday en het is altijd een groot succes. (vooral vriendjes, die kijken hun ogen uit...ik kan mij voorstellen dat ze onmiddelijk hun eigen moeder gaan aansporen!).
Ja, er is heel veel gefietst de laatste tijd. Zo ben ik naar de markt in Staphorst gefietst (ongeveer tien kilometer heen en tien terug.., en nog naar een ander dorpje waar een rommelmarkt was. Dit was dichter bij gelukkig, ongeveer 20 minuten fietsen. Er was heel veel goedkoops te vinden! Naast een vogelkooi, step, tostieijzer en een ei en championsnijder heb ik deze leuke kaarsenstandaards nog gekocht. Ze staan leuk bij de klok he?
Gezellig weekeind toegewenst! Groetjes van Mama Lieveheersbeestje.

6 opmerkingen:

Splashes of Pink and Mint zei

Alsof ze voor elkaar gemaakt zijn, de klok en de kandelaars! Het lijkt wel precies hetzelfde, dat is toch ook toevallig! Je paastak ziet er weer supergezellig uit, laat die lekkere lentedagen maar komen! Kun je ook weer op de fiets, je hebt er al heel wat kilometers opzitten!
En die muffindag, dat is echt een super idee... dat verdient navolging
heel fijn weekend!

franca zei

Kandelaars staan heel mooi bij de klok.
Paastak is echt gezellig en met fijne herinneringen . Muffinday ziet er super uit ,geen wonder dat vriendjes onder de indruk zijn. En jongens wat fiets jij wat af de laatste tijd zeg! Daar kan ik een voorbeeld aan nemen, mijn beweegpatroon kan wel een opkikker gebruiken.
Leuke post weer! Fijn weekend, groetjes, Franca.

Blush en Zo zei

Leuk, in dezelfde stijl! Wat kan je dan blij zijn, he.. Wat een leuk idee, een muffindag! Ik ga gauw op de website kijken..

Saskia zei

Wat een gezellige Paastak en wat een leuk idee dat met de muffin vormpjes.
Fietsen, wij lopen meer, maar lekker dat je zo heerlijk naar de brocante markten kunt. Leuke kandelaars.
Groetjes Saskia

Juud zei

oh wat een leuk idee zeg van die muffinvormpjes! zo feestelijk voor de kids!!!!!

Anoniem zei

Ik ben weer even helemaal bijgelezen, had nog heel wat in te halen! Wat heb je de afgelopen tijd weer mooie dingen gemaakt/gekocht en leuke dingen gedaan. Muffin monday vind ik echt een heel goed idee. Lekker zeg!

Groetjes Esther