zondag 22 april 2007

Vervolg zondag...









Zoals je ziet, is het hier in de tuin van Villa Stip een waar lieveheersbeestjes-paradijsje!

De rode klimroos zal ik elke dag even fotograveren, dan kun je leuk zien hoe hij uitloopt.

En zie je die heerlijke vette bladluis op de rozenknop? Het water loopt mij al in de mond...



Ook de eikenboom die schuin achter ons villatje staat ziet er zo mooi uit met zonnestralen er door en de vers-groene blaadjes die net een dag of tien uitgelopen zijn..

Maar ook bij de lieveheersbeestjes in huis is de natuur in lentestemming! Twee van onze zes kanaries hebben maar liefs 5 eitjes gelegd. Het eerste eitje kwam op eerste paasdag dus ik verwacht dat morgen of overmorgen het eerste eitje uitkomt en dan iedere dag een nieuw eitje. Maar ik weet niet zeker of ze wel bevrucht zijn, dus dat is nog heel spannend... Ik zal iedere dag een fotootje maken als de eitjes uitgekomen zijn. Jonge kanaries zijn roze en kaal met een heel groot snaveltje, echt , ze zien er niet aantrekkelijk uit. Maar wel erg grappig en het is ook heel leuk om de vader en moedervogel in aktie te zien met voederen. Alle kleine kevertjes, en ook de insectjes uit de buurt, komen dagelijks even in het nestje kijken...

Geen opmerkingen: