zaterdag 5 mei 2007

diertjes.

Het was vandaag weer een lekker zomerse dag en we zijn vroeg opgestaan om naar de rommelmarkt te gaan in een naburig dorp. Terwijl de kleine lieveheersbeestjes net wakker waren vertrokken we, om op 'leuke dingen' te gaan jagen. Gelukkig vonden we ook heel leuke dingen! Een McLaren buggy voor 4 euro (heel mooi), zes hanggaraniums voor 4 euro, 3 tomatenplantjes voor 1 euro en (onze 10 jarige lieveheersbeest was mee, vandaar) drie setjes playmobiel. Ook nog een schattig houten girafje wilde mee naar huis voor een euro, zodat het bij mijn andere houten girafjes kon staan, hij/zij past er prima bij.




Hier zie je onze pimpelmeesjes nog even, ze beginnen nu al echt veertjes te krijgen, maar hebben hun oogjes nog dicht. Als ik het nestkastje open om een foto te maken, hoor ik nu ook een hoop gepiep, ze denken dat er weer een lekker vette rups aankomt. Ik ben blij dat ze nog niet in de gaten hebben dat ik maar een lieveheersbeestje ben, huh!





Mama Ilse, ze heeft een heel leuk blog, kijk maar even bij mijn links-lijstje, vroeg mij hoe het verder is gegaan met de boerderij dieren . Wel, ik heb het boekje gevonden, via Marktplaats, en dus is het nu nog leuker breien. Ik ben begonnen met de eendjes en heb nu ook een schaap en lammetje af. Ook een stel kippetjes zijn klaar. Nu ben ik bezig een paardje te breien, maar dat is wat meer werk.
Het kleed dat erbij gemaakt wordt, heeft allerlei landschapjes en ook horen er nog een paar boerderijtjes, een kerkje en een schuurtje bij. Ook moeten er nog twee koeien, een boer, een boerin, een paar kinderen, een hond, wat varkentjes en twee paarden, twee bomen enz. gemaakt worden. Ik wil het graag aan ons jongste kevertje geven voor zijn verjaardag, begin januari, dus dat wordt hard doorbreien... Morgen is de laatste zomerse dag, dus ik ga lekker zitten breien in de zon, haha!!

1 opmerking:

Anoniem zei

ooh dat gaat goed zo. toch handig zo'n lieveheersbeestje dat kan breien. Gaat het ook sneller met zoveel pootjes?

januari zal er inderdaad snel zijn. Ik zal zo af en toe wat achter je "veren" zitten, hihi.