dinsdag 29 mei 2007



Het is geen, ik herhaal; géén, creatieve dag vandaag in Villa Stip. Wel een gezellige dag, want na het pinkster weekeind zijn de drie kleine lieveheersbeestmannekes nog lekker thuis. De oudsten hebben nog 2 dagen vrij van school en de kleinste doet altijd aan ''homeschooling" natuurlijk!

Afgelopen vrijdagavond, was er opeens paniek in de Villa. Het kevertje van 7 jaar kwam gillend naar beneden omdat er een vogel op zijn kamertje zat! Hij gaf ons de indruk dat het hier om een bloeddorstige lammergier ging. Dus mama naar boven, gewapend met.. euh.. haar gezonde verstand zullen we maar zeggen. Het was heel stil op het kinderkamertje, snel de deur en het raam dicht. Opeens hoorde ik wat trippelen op een lego-doos die helemaal boven op de boekenkast stond. Op de tast (ik stond op het bed, maar lieveheersbeestjes zijn kort van stuk) probeerde ik het beest te pakken, maar plotseling vloog het door de kamer, hup,het gordijn in. Het bleek hier niet om een groot monster te gaan, maar om een piepklein meesje, waarschijnlijk net uit het nest. Misschien zelfs wel uit het nestkastje van onszelf! Met gejuich werd ik weer in de kamer onthaald door het kevertje, die blij was dat zijn moeder de vangst overleeft had. Het kleine vogeltje beet overigens wel dapper van zich af en blies ook nog eens. Praatjesmaker... maar een gezond teken. Snel even een foto gemaakt en toen heb ik hem maar laten vliegen. Hij vloog meteen een eikenboom in waar hij met veel gepiep ontvangen werd. Hadden ze daar op hem zitten wachten? Wie weet wat het beest allemaal vertelde, dat hij ontsnapt was aan een bloeddortstig monster...
Is deze trouwens niet prachtig? Hij lijkt wel nep, zegt iedereen.. maar hij is ECHT!

Geen opmerkingen: