dinsdag 1 mei 2007

Het is weer lekker weer vandaag, ongeveer 20 graden, maar het waait wel behoorlijk. Gelukkig, de was kan lekker naar buiten ! Ik heb trouwens een raadsel; waarom ruikt het wasgoed zoveel lekkerder als je het buiten aan de waslijn drogen laat, dan dat je het binnen aan het wasrek of in de droger laat drogen ?? Mijn idee was dat de huidschilvers en huisstofmijten en andere stofjes er beter uit waaien. Zou het dan ook gezonder zijn? Iemand andere ideëen hierover?


Zelf vindt ik het altijd heerlijk om de was op te hangen en af te halen, je hebt echt het idee dat je het niet voor niets doet; al dat frisse en schone goed dat de kast in kan. Ik moet toegeven dat ik zelfs strijken leuk vindt, tenzij het een heel erg grote berg strijkgoed is waar ik mij in korte tijd doorheen moet werken..


Hoe vaak wassen jullie trouwens? Hier (6 kevertjes wonen in deze Villa) wassen we ongeveer één was per dag, en in de wasmachine kan 6 kilo. Maar als er bedden verschoont worden, komt er ongeveer 1,5 was bij.
Maar genoeg over het huishouden, het is immers mei-vakantie.. Vanmorgen zijn we even naar oma en opa gevlogen en hebben met ons krekelneefje gespeeld. Helaas had hij oorontsteking (krekels hebben hun oren in hun knieën zitten geloof ik) en was hij niet zo fit, maar hij is echt superleuk! De kleinste lieveheersbeestjes hebben zich prima vermaakt met hem. Hopenlijk blijft hij nog even logeren bij opa en oma, want dan kunnen wij hem wat vaker zien. De familie krekel woont immers niet in onze buurt, maar in een geheel ander deel van het land.. dat is toch wel jammer voor de kleintjes.
"prrtt"


1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi, ooh leuk wasraadseltjes !hihi
geen idee trouwens, volgens mij ruik je gewoon meer de natuur !!

ik vind het ook heerlijk om de was buiten te hangen, ik "zaag" trouwens al jaren voor een echte wasdraad, je weet wel waar de was zo heerlijk goed kan zwaaien, zo'n modern rek vind ik echt niks, geef mij maar de echte wapperende versie. maar helaas, nog steeds geen wasdraad, neemt teveel plaats in beslag en hangt in de weg, althans volgens mijn wederhelft.