zondag 16 september 2007

Lekkere zomerse herfstzondag.

Vandaag heb ik alle vogelkooitjes schoongemaakt, de vissenkom en de benedenverdieping. Na al dat werk was het vanmiddag goed toeven in ons tuintje!

De zomerbloemen bloeien gewoon nog een keer en de druiven zijn nu heerlijk zoet. Maar tegelijkertijd wordt je bekogeld door de eikenboom die handenvol met eikeltjes laat vallen op een dag zoals vandaag met behoorlijk wat wind. Ook de bladeren van de bomen beginnen al te verkleuren en af te vallen, erg vroeg volgens mij..




Onze reuzenzonnebloem, heeft ongeveer 10 kleine bloemen gekregen en is ongeveer twee meter hoog. Geen reusje dus.. maar wel prachtig.
Hier zie je ook nog een van onze kikkers, zowel voor als achter het huis zitten er heel veel. Achter ons huis is een sloot en de buren hebben een vijver in de voortuin, dus water genoeg!


Dit felgekleurde bloempje lijkt wel een droogbloem, ik zag hem in Intratuin, en eigenlijk was het niet mijn smaak, maar ik had wat kleur nodig na de vakantie, er bloeit immers niet zo veel meer.


En deze beauty nam ik ook maar mee, samen met een roze zusje. Ik heb geen idee wat het is maar het bloeit uitbundig en dat is fijn nietwaar?! Na het luieren kregen de lieveheersbeestjes honger en heb ik lekker kipkluifjes, rijst en gemengde groenten gekookt. Hmmm, was het maar elke dag zondag...

Geen opmerkingen: