woensdag 12 september 2007

wie schrijft die blijft.

Toen ik nog een jong lieveheersbeestje was, schreef ik zeer fanatiek brieven met meisjes uit allerlei landen. Europa, Azië, Afrika, Noord- en Zuid Amerika en zelfs Nieuw Zeeland hebben mijn brieven bezocht. Ik was lid van een vereniging die International Penpals heette. Je moest er nog een behoorlijk bedrag voor betalen, maar dan kreeg je ook pen-pals die je leuk vond. Ik heb jarenlang met een stuk of 20 dames gecorrespondeerd (voor de jongeren onder ons; met de hand,we hadden toen nog geen computer enkel een elektrische typmachine op kantoor). Eén dame is er nog over, en dat is mijn vriendin Varsha uit India. Grappig, maar we schrijven nu al zo'n 23 jaar met elkaar! Ik was op zoek naar nieuwe pals, maar ik vertrouw het niet op het internet..
Gelukkig vond ik deze site http://www.postcrossing.com/ . Hier kun je redelijk anoniem ansichtkaarten met anderen uitwisselen

Ik ben er voor de vakantie mee begonnen en heb waarrempel al twee kaarten ontvangen, beide uit Finland. Dat land is record houder in deze groep, waarom is mij een raadsel. .. misschien zijn het de lange lange winteravonden in donker Finland?
Als je inlogd krijg je maximaal vijf adressen van anderen in de wereld, die je een ansichtkaart stuurt met de bijbehorende kode er op. De ontvanger registreerd dan weer dat hij/zij hem ontvangen heeft en jij kunt weer een nieuw adres aanvragen. Ondertussen gebeurd hetzelfde met jou adres en als het goed is ontvang je dus ongeveer net zoveel kaarten dan dat je verstuurd. Het is echt een leuke verrassing als de postbode komt! Kijk maar eens op de site, de bedoeling van dit hele project is dat de wereld zo een beetje leuker wordt en de mensen elkaar beter leren waarderen en zo (peace man!). Maar ook dat je leuke kaartjes ontvangt, ha!
Met het breien gaat het goed, het achterpand is af (tricotsteek) en ik ben ongeveer tien cm. met het voorpand opgeschoten, hierin drie kabeltjes gemaakt. Helaas ben ik even het snoertje van mijn fototoestel kwijt (hier raakt veel zoek, ik zal daar nog eens een blog aan besteden..), dus kan ik de gemaakte foto's nog niet uploaden. Maar dat vindt ik vast wel ergens terug, waarschijnlijk op de meest onmogelijke plaats..

Geen opmerkingen: