vrijdag 5 oktober 2007

rommelig stukje voor de vrijdag.



Dit vond ik ergens op het internet, is het geen leuk plaatje? Ik vroeg aan het oudste jongens kevertje wat dit was, zonder dat hij het plaatje zag, hij raadde het direct! Ik heb gisteren weer eens heerlijk gewinkeld bij de tweedehandskledingwinkel van het leger des heils en de kringloop. De oogst was : een oranje-bruine linnen rok voor mam, een (noanoa) snoezig zomerrokje in het linde groen met beige voor mam, een gestreept truitje voor het kleinste kevertje en een lekker koltruitje in aubergine voor mam. Toen snel nog even naar de kringloop en daar lagen heel mooie spelletjes. Ik had 's morgens voor de grap alle kinderen gefeliciteerd met hun verjaardag (het was immers dierendag!), en nu vond ik ook nog een paar leuke kadootjes. Als nieuwe spellen: kleuterbingo, tom en jerry lotto, kabouters goudpot, disney mens erger je niet en nog twee disney stripalbums van The Lion King en Bambi. Alle kevertjes mochten iets uitzoeken en dat viel in goede aarde! Zelf heb ik nog een beeldig boek op de kop getikt voor 50 cent : "margriet kookboek" . Omdat het oudste kevertje zo graag lekkere pudding maakt en ik niet zo veel recepten had, zocht ik een oud boek met nagerechten. Nou, hier staan er heel veel in! En enige tekeningen, soms wel 5 op een bladzijde! Het is een genot om het boek door te bladeren..geen moeilijke dingen, maar gewoon zonder olijven, sesamolie en oestersaus! Hoera, roepen de kinderen! Ze zijn erg dol op aardappels en dergelijke, al lusten ze ook graag nasi goreng en pasta. Als het lukt zal ik eens wat scannen, maar ik heb daar wel de hulp van ons oudste kevertje bij nodig.. Fijne vrijdag toegewenst!

Geen opmerkingen: