vrijdag 12 oktober 2007

Herfst bij de lieveheersbeestjes.

Hier zien jullie een staaltje borduurwerk waar je 'U' tegen mag zeggen. We hebben het meegenomen uit Ethiopie. Het stelt de kruizen van de kerk voor en is met dunne wollen draden in kettingsteek geborduurd op handgeweven katoen met een blauwe en witte weefdraad.
Er zaten ook twee slopen bij, maar dat is zo zonde om op te slapen...iedere keer wassen is niet bevordelijk voor de levensduur, dus zet ik de slopen er als sierkussentjes bij. We hebben ook nog twee éénpersoons-spreien meegenomen, één blauw en één zacht geel, maar ze hebben ook twee slopen er bij. Gelukkig kan het wel allemaal in de wasmachine! Ook voor de bank in de kamer hebben we nog vier kussentjes meegenomen (deze zijn ivoor kleurig met geel-groen-rood geborduurde kruizen, wat fijner patroon als de spreien) en een tafelloper. Het moet een gigantisch karwei zijn geweest om dit te maken, en ik ga er dan ook wel heel zorgvuldig mee om...speciaal de bankkussentjes mogen niet te vies worden want dan moeten ze weer gewassen worden.
Herfst 2007..

Zoals je ziet is in de moestuin van Villa Stip de herfst nu echt begonnen. Er groeien allerlei paddenstoelen, helaas wel allemaal beige en bruin..maar erg mooi! Ik kon het niet laten om ze te fotograferen.
Ik heb weer eens iets leuks gevonden bij de tweedehandswinkel, het zijn een soort theedoeken, maar dan zo groot als een kleedje.
en er staan allerlei leuke hollandse tafereeltjes op. Een soort souvenir-tafelkleedje of zo.
Wat ga ik hier eens van maken, dacht ik...maar dat was al snel opgelost.
Ik ben er nu kleine zakjes van aan het maken, met een koortje er door. Net zo als een knikkerzakje dus. En volgende maand is het alweer Sint-Maarten, dus... Leuk zakje, wat snoep er in en labeltje er aan, klaar leuke traktatie! Aan Sint Maarten wordt hier altijd zeer fanatiek gedaan, de kinderen hebben echt snoeptrommels vol als ze thuis komen, dus ze kijken er nu al naar uit..
Ik heb overigens nog een leuke creatieve medeblogster 'ontmoet', haar blogadres is : http://thymeandlavender.blogspot.com/ .
Je moet er zeker eens een kijkje nemen, het is erg leuk!
Morgen is het zaterdag en hebben we een rommelmarkt in het stadje. Georganiseerd door een kerk, dus is er altijd veel 'bejaarden-spul' (= dingen uit de 40tiger-50tiger-60tiger jaren) zoals de kleine kevertjes het noemen. Precies, mam kan niet wachten. Helaas moeten we er wel erg vroeg voor uit de veren, de rommelmarkt begint al om 7.00 (ja: je leest het goed, zeven) uur!
Het is geen grote markt, maar hier vinden we wel altijd leuke dingen voor een habbekrats...
Ik ben benieuwd!
Fijn weekeind toegewenst door de lieveheersbeestjes.

1 opmerking:

monique zei

Wat een ontzettend mooi borduurwerk op de sprei en de slopen!
Leuk he, die paddestoelen.
En weer van die leuke spullen gevonden.
Ontzettend leuk dat je mijn blog hebt genoemd hier, bedankt.
Groetjes,
Monique.