maandag 8 oktober 2007

snoezig.


Vinden jullie dit niet snoezig? Helaas zijn mijn kinderkamertjes al helemaal ingericht en heb ik zelfs nooit een echte babykamer gehad, maar dit vond ik echt heel mooi. Op deze link http://www.libelle.be/downloads/LIB_2007_102_Creatie(1).pdf kun je de beschrijving vinden. Even het vermelden waard dacht ik zo.
Breien jullie trouwens ook zelf vaatdoekjes? Ik weet dat het een heel rare vraag is, maar ik ontdek hier op het wwweb dat er hele volksstammen zijn die dit doen. En er staan ook heel leuke patroontjes bij, die helaas in het engels zijn. Dus ga ik nu zelf maar wat improviseren.
Nog een tip: als je een vaatdoekje wilt steriliseren kun je het twee minuten in de magnetron leggen (800 watt) dat is net ze effectief als wassen op 90 graden. Waarschijnlijk bedoelden de onderzoekers dat dit ná het wassen moet gebeuren. Morgen ga ik het uitproberen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,
ja ik heb ook op heel veel Amerikaanse sites gezien, dat ze de vaatdoekjes breien van katoen. Het ziet er erg leuk uit !!!
Ik kwam nogal eens op een site die Eyes of Wonder heet, maar die is nu met password beschermt en ik kan er niet meer op kijken wat ik heel jammer vind, want zij maakt ook heel veel van dat soort dingen zelf.
Misschien ken je haar site wel en kan je er nu ook niet meer op komen ???
Het filmpje waar je het over hebt van die gewone vrouw, die ken ik. Er wordt heel wat gephotoshopped en verwijderd en dan lijkt het echt een model. Afschaffen vind ik, alleen nog maar natuurlijke foto's, dat is veel beter !!!
Wat leuk dat jouw dochter ook bijna 14 is. Onze dochter wordt in december 14 ; )
Een hele fijne dag toegewenst !!!

Anoniem zei

Hoi hoi,
de agenda heb ik gewoon bij de boekhandel besteld hier. Het ISBN nr is: 978 90 6112 985 1
het is van karakter uitgevers en de schrijfster heet Zamarra Oomes-Kok !!!!
Veel succes.

monique zei

Hoi manon,
Hier een berichtje van je nieuwe penvriendin. Wat een leuke blog heb je zeg, ik ga gauw hier nog even verder kijken.
Ik brei trouwens ook erg veel en ben ook vaatdoekjes aan het breien van katoen. Ze zijn gewoon heel leuk om te breien, probeer zo vaak nieuwe patronen uit en ze werken erg fijn.
groetjes,
Monique D.