vrijdag 2 november 2007


Groot Nieuws! In Villa Stip zijn maar liefst 14 piepkleine guppy's geboren!
Donderdagochtend om 7 uur was het eerste gupje geboren en binnen een kwartiertje kwamen zijn zusjes en broertjes er bij. (En mama lieveheersbeest stond al die tijd dus niets te doen, alleen maar wachten met een visnetje, mama gup, tante gup en papa gup peuzelen de babies gewoon op als je ze er niet snel uitvist en in een ander kommetje zet..) (En dat tijdens het ochtendspitsuur!) Gelukkig was ik nog wel op tijd bij het tweedehandswinkeltje van het Leger des Heils, waar ik natuurlijk weer leuke dingen vond. Naast twee nieuwe rokken (het kaartje hing er bij beiden nog aan) voor twee euro per stuk, een wikkelvestje van mc gregor (ook twee euro) ook nog wat leuk linnengoed.
Zoals deze hierboven, echt jaren zestig lijkt mij, dit model koffiepot had mijn oma ook. Moest je steeds een beetje kokend water in het filter schenken. Daar maakten de mensen toen nog wel tijd voor. Hieronder zie je de andere doek. (hoe heet dat trouwens; zo'n doek die voor de theedoeken langs hing?) Een echt souvernirdoekje, maar mooi geborduurd en heel vrolijk!

Daarna nog even doorgefietst naar de kringloopwinkel, waar deze kleine schatten op ons lagen te wachten.

Het gongetje(25 cent) hangt in de keuken voor het raam en het kartonnen doosje (10 cent) staat nog overal en nergens. Ook hebben het kleinste kevertje en ik nog wat leuke schortjes gevonden. Ook nog een schattig kinderschortje, dat het kleinste kevertje hier aan heeft.


Mooi vintage he?
Prettig weekeinde toegewenst door de lieveheersbeestjes.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. Dat was echt een guppy explosie !!
De spulletjes die je gevonden hebt zijn ontzettend leuk. Mijn moeder had ook altijd zo'n doekenrek. Ze noemde het een voorhangdoek of zoiets geloof ik.
Bij onze kringloop winkel kan je niet zo vaak iets heel moois vinden, dan moet je echt geluk hebben. We wonen in een kleine plaats met niet zo'n heel rijke bevolking, dat zal ook wel schelen denk ik ; )
Een heel fijn weekend !!

Splashes of Pink and Mint zei

Wat heb je een onzettende leuke aankopen gedaan! Vind die doeken helemaal geweldig!

monique zei

Wat een leuke schorten heb je weer gevonden zeg!
Wat een leuke gezins uitbreiding hebben jullie. Doen ze het nog goed ?
Monique D.