donderdag 8 november 2007

Sint Maarten en verjaardagstaarten.Sint Maarten and birthdaycakes.


Op de site van http://www.jako-o.nl/produkt/nl/produkte.mb1?mb_f020_id=8sj34S2RygsjzPQQss7&ref_id=9633&fag=nl&lang=nl&set=8&k_id=40129&s_id=5000272&g_id=5011030&mb_v301_ch=0a3ae vond ik deze snoezige voorbeelden van lampionnen. Want a.s. zaterdag gaat het weer gebeuren; het Sint Maarten ( zie deze site voor uitleg van het feest van Sint Maarten http://www.terugblik.com/divers/sintmaarten/sintmaarten.html) lopen. In het donker gaan de kinderen met een lampion langs de deuren om te zingen en dan snoep te krijgen. Ze hebben er al weken naar toe geleefd, eindelijk een eigen trommel vol snoep! Het wandelen in het donker is ook best spannend, en het gaat zaterdag ook nog eens hard waaien en regenen... We houden jullie op de hoogte!

Op de site http://www.deleukstetaarten.nl/ zocht ik wat inspiratie voor verjaardagstaarten...nou, ik heb er een heel uur rond gesnuffeld, zo super! Het ziet er echt heel mooi uit allemaal!

Waar ik dit plaatje vandaan heb weet ik niet meer, maar het is gemaakt van een kartonnen doos met versiering van stof en ik vond het heel mooi!

Het rare is dat ik gek ben op leuke valletjes, van die lage gordijntjes. Je kunt makkelijk naar buiten kijken, maar je hebt weinig inkijk. Op iedere slaapkamer en achter in de woonkamer en in de keuken hangen deze valletjes. Op de foto zie je de 'nieuwe' die in in de tweedehands winkel op de kop tikte voor één euro per stuk, ze zijn van de Hema, en ik heb er ook één ondersteboven gehangen, omdat daar een heel lelijk luchtrooster zit.

2 opmerkingen:

Rumour has it zei

Hoi! die lampions zijn inderdaad heel mooi en omdat ik ze altijd voor kinderverjaardagen en feestjes kan gebruiken, heb ik gelijk het webadres opgeslagen. Dank je! En die roze ballerina-doos is ook een leuk idee voor een meisje. Hoe gaat het met je? Groetjes en tot horens.

I. zei

Hi! Bedankt voor je berichtje op mijn blog (tarte tatin)! Ik heb de jouwe gevonden via de blog van Something White. Je hebt een erg creatieve en mooie blog! Een heel fijn weekend gewenst, groetjes van Isabel