vrijdag 22 februari 2008

Met naald en draad aan de slag..

Wat leuk dat jullie ons judomannetje zo feliciteren! Hij loopt al bijna náást zijn schoenen..


Joepie! Mama Lieveheersbeestje heeft twee mooie boekjes gescoord bij de kringloopwinkel (één euro per stuk) van uitgeverij Ondori.

Ze zijn ongeveer15 en 20 jaar oud, maar nog steeds herkenbaar als Japans. In de huidige Japanse handwerkbladen en boeken, staan echt de prachtigste dingen. En vaak nèt weer iets anders dan West-Europees handwerk..

En in deze boekjes staan allerlei leuke projecten en patroontjes.

Hierbij dus wat foto's van de inhoud...




Deze kleine motiefjes kun je gemakkelijk even ergens op borduren. Zo kun je iets dat je maakt of koopt, een eigen accentje geven.

Het hangende aapje is mijn favorietje.
Zo ziet dhet patroon en de uitleg er uit.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind die drie op de bloempjes huppende kaboutertjes echt het einde: lijken mijn drie ondeugende kinders wel :)
Ik zal toch ook eens een web-winkel in de buurt moeten gaan zoeken. En hopelijk heb ik evenveel geluk als jij om zulke pareltjes te vinden!

Anoniem zei

Hele mooie boeken en wat goedkoop, dat is een lekkere meevaller !!!
Het aapje is inderdaad heel erg leuk. Het zal niet meevallen om dat hele fijne borduurwerk te maken, dat is "loepwerk" ; )
Een heel fijn weekend !!

Splashes of Pink and Mint zei

Wat grappig dat er in zulke japanse boekjes zulke oer-hollandse motiefjes als molentjes staan! Heerlijk hè, zulke vondsten voor maar zo weinig geld! Nu nog de tijd vinden om er iets uit te maken!

Jikkes zei

Goed gescoord ;0)

De "225 borduurideeën" heb ik ook uit de kringloop vandaan....erg leuk!

monique zei

wat een leuke boeken heb je gevonden zeg!Er staat zo te zien veel leuk borduurwerk in.
Groetjes,
MOnique.