vrijdag 18 juli 2008

Ondanks dat het vanmorgen hard regende, zijn we vanmiddag toch lekker in de tuin bezig geweest, de hommel en ik..Hier zien jullie mijn hommel en mijn zonnebloemen. Die groeien echt iedere dag! Ik heb ze eigenlijk te laat gezaaid, maar ik denk dat het wel goed komt met ze..
Besides the hard rain this morning, we did work nicely in the garden this afternoon, my bee and I.. Here you see my bee and my sunflowers. They realy grow every day!I did sew them too late actualy, but I think that they will grow up fine..

De stok roos is ook begonnen met bloeien en ik heb een enorme bos met vlijtige liesjes.
These flowers als0 bloom very well...

Zoals jullie zien, hou ik van roze bloemen in de tuin! Je ziet ze metteen staan en ik heb ook de kussens van de tuinset overtrokken met roze stof, dus dan past het leuk bij elkaar.
As you can see, I love pink flowers in the garden! You see them inmedeatly standing and I also covered the pillows of the gardenchairs with pink cotton, so it realy makes a match in pink.
Maar...wat is dat?! Een paddestoeltje in het gras...is de herfst al zo vroeg dit jaar?!
But what is this?! A mushroom in the grass..is the autum that early this year?!
We zijn gisteren naar de kinderrommelmarkt geweest, met heeeeel veeeel rommeltjes. De kinderen hebben voor 60 euro verkocht, en ze hebben nog genoeg over om nog een keertje te gaan staan. Gelukkig maar want het is iedere week in de zomervakantie! Zelf kon ik het natuurlijk niet laten om ook weer wat geinig spul mee naar huis te nemen... We beginnen met dit schattige klokje dat een complete miskoop bleek te zijn want hij doet het helemaal niet meer!Yesterday we went to the childrens-flea market, with looooots of things to sell. The childeren sold for the amount of 60 euro and still have enough things left over to go and sell ones again. They are happy about that, as it is kidsfleamarket each thursday in the summerholidays! Of course I couldn't resist some lovely things to buy for myself...We start with this cute little clock that is a total "bad-buy" as it doesn't work anymore!

Deze leuke puzzelbal wilde onze oudste dochter graag hebben en dus nam ik die voor haar mee.This cute jig-saw bal wanted our oldest daughter, so I brought it for her.

Acht mooie zilveren lange theelepels, ze waren helemaal zwart, voor maar 2,50 euro...
Eight beautiful long teaspoons, they where totaly black, for only 2,5o euro...

En voor een euro kocht ik dit leuke boek voor de kinderen, je kunt er stap-voor-stap allerlei disney figuren mee leren tekenen. Echt iets voor die creatieve kindertjes bij ons in Villa Stip!
And for one euro I bought this cute book for the childeren, you can learn how to draw a disney-figure stap by stap. That is realy something for our creative kids at Villa Stip!
Natuurlijk bezweek ik weer voor een snoezig houten puzzeltje..
Of cource I could not resist this cute wooden jigsaw puzzle..
...en voor de regenachtige dagen die vast en zeker nog wel zullen komen; wat leuke videootjes (1 euro per stuk) voor de kinderen (en mama).
...and for the rainy days that will probably follow; some nice video's (one euro each) for the childeren (and mom).

Leuke oogst he? Ik kan niet wachten tot volgende week....haha!
Nice harvest he? I can't wait until next week...haha!

Vanmorgen is de hechting uit onze oudste zoon er uitgehaald bij de dokter. Het ziet er nu goed uit en ik heb op aanraden van andere blog-moeders calendula zalf gehaald (met goudsbloem) om het lidteken te verzorgen. Bedankt voor het advies!
Ik heb ook nog een prijs gewonnen bij de give-away van Jikke's! Lees er alles over op haar mooie blog Jikkes..: http://jikkes.blogspot.com/
This morning the docktor took out the stitch our oldest son's wrist. The wound looks good now and I bought calendula-creme to put on it, as other blog-moms advised me. Thanks for the advice!
I als won a give-away!!! Read about it at the beautiful blog of Jikke's : http://jikkes.blogspot.com/..
Hopenlijk wordt het mooi was-naar-buiten-weer want ik ga morgen bedden verschonen.. prettig weekeind allemaal!
Hopefuly it is going to be nice hang-the-laundry-outside-weather, as tomorrow I have to change the beds...have a nice weekend!

5 opmerkingen:

Twa zei

Wat een prachtige bloemen heb je in de tuin. Bij mij ziet het er niet zo heel mooi uit, het heeft weer een beetje zon nodig.
Heb je ook nog wat geld over gehouden van de markt? Of hebben jullie het allemaal gelijk weer uitgegeven? Zo te zien aan al je 'schatten'.

Anoniem zei

Hoi,
wat heb je leuke dingen gevonden en voor zo weinig geld, dat is echt heel erg leuk !!! Je bloemetjes staan er prachtig bij !!
Ik hoop ook dat het goed was weer wordt,maar ze hebben wel slecht weer afgegeven. Ik hoop dat ze ongelijk krijgen, want ik heb weer een volle korf te wassen dit weekend ; ) Succes met het beddengoed !! Fijn weekend

Anoniem zei

Dag mama lieveheersbeestje,

leuk dat je even bij mij langs bent geweest. ank je wel daarvoor.
Heb snel even een kijkje bij jou genomen en moet zeggen dat ik eindelijk weer eens een keertje blij verrast was. Yes, nog een "gewone" thuisblijfmoeder die houdt van knutselen en voor de kudde zorgen. Ze lijken met de dag zeldzamer te worden...

Anoniem zei

Hoi, je hebt een award gewonnen !! Kom je even langs op mijn site ????

Splashes of Pink and Mint zei

Ik duim ook voor een beetje mooier weer, want ik heb me toch een berg wasgoed van de vakantie....!!! Wat ziet je tuin er mooi en lief uit, rose blijft toch ook wel één van mijn favoriete kleuren. Ik ben nu wel héél nieuwsgierig naar je rose tuinkussens, dus.....! Leuke spulletjes heb je weer op de kop getikt, ik kan daar ook altijd zo van genieten! Geniet nog lekker van alle vakantiedagen samen met al je kevertjes! Enne.... geen rare dingen meer doen hè! Want dat gebroken glas zag er behoorlijk eng uit, gaat het weer een beetje met jullie kleine lieveheersbeestje? Nog een hele fijne zondag (oh ja, nog gefeliciteerd met je prijs, dat is helemaal op z'n plaats bij jou!)