donderdag 21 augustus 2008


Mama lieveheersbeestje en het jongste kevertje zijn even een blokje om gefietst, nadat zij de jongens naar school hadden gebracht, om de geitjes wat oud brood te voeren. Zoals je kunt zien, hadden ze in geen wéken gegeten...
Mama Lieveheersbeestje and the jongest boy went biking , after they brought the little goats some old bread to eat. As you can see, they did not have food for wééks...

Het was errug lekker , mééméé'!
It tasted great, mééméé!



Afgelopen maandag stond ik te koken, toen er plotseling een gele vogel de keuken in wilde. Maar omdat ik daar dus stond, ging hij op de cliko zitten, achter de achterdeur. 'He? Het is een kanarie!' allemaal moesten we natuurlijk even gluren in de keuken..heel zachtjes. De deur wat verder open gezet, maar hij bleef zitten waar die zat. Na een minuut of vijf heb ik een handdoek gepakt en ben ik hem gaan vangen..tenminste, dat heb ik geprobeerd. Het is maar goed dat jullie mij niet in aktie zagen, want je was niet meer bijgekomen. Gelukkig kon de kanarie niet zo goed vliegen en bleef hij laag bij de grond. Nadat hij rond het huis vloog, en langs een verbouwereede buurvrouw vloog, kon ik hem eindelijk vangen onder de handdoek. Gelukkig! Het was namelijk verschrikkelijk weer, en het beestje was al helemaal nat, modderig en had zelfs een wondje boven zijn snaveltje. Snel heb ik hem bij onze eigen kanarie in de kooi gestopt, die deed net of dat heel normaal was... tsja. Geen gevechten of zo. Nu heb ik hem even apart gezet om te kijken of hij ook gaat zingen want mannetjes zingen alleen maar, vrouwtjes niet. Zelf hebben wij een mannetje en twee mannen gaat niet goed. Maar ik heb nog geen gezang gehoord, dus misschien ik het toch een vrouwtje! Dan kunnen ze leuk een nestje bouwen... Verder maakt hij of zij een supergezonde indruk hoor! We zijn benieuwd of het wondje ook goed geneest.
Last monday I was coocking in the kitchen, when suddenly a canarybird wanted to enter the kitchen. But when it saw me, he went outside again to sit on the dirtcontainer. 'He, it's a canary!" Of cource we all took (carefully ) a look at the bird. After five minutes I decidet to catch her with a towel...or at least I tried. I am happy that you didn't saw me, it was so funny. The canary was not such a good flyer and flew low at the ground. After he flew arround the house, almost had a collission with a neighbour, I finaly could catch him under the towel. I was so happy as it was such a bad weather, all rainy and windy. The little fellow was wet, muddy and even had a little wound above his mouth. I put him in the cage with our own canary bird, who did not even look at him. Like this happens every day, haha! Now I put him apart in antother cage, to see if he is a she or he.. boys do sing when they are alone, but girls don't. After one day, I did not hear any singing, so I think that he is a she..hmm, than they can build a nest in spring. She makes a very healthy impression now and we hope that the wound will cure soon.

De hele winter lag er een kalabas in de voortuin, totdat hij verotte en in de vuilnisbak belandde.. En nu? Op dezelfde plaats een kalabassen plant, met -tot nu toe- één hele grote kalabas! Mooi, hij groeit met de dag en er zit ook nog een klein kalabasje aan de plant.
The whole winter there was a calabas in our frontyard, until it was rotten and I put it in the garbidge. And now? On the same place grew a giant calabas-plant, with -until now- one big calabas! So beautiful, he grows each day and another tiny calabas-baby in developing too.

Hier nog wat foto's uit de voortuin..met een rijk bloeiende roos, en heel veel druiven!
And here some pictures, made in our front garden...with a rich blooming rose, and loads of grapes!

Het lijkt hier wel Griekenland!
It looks like Greece here!

In het midden ons kersen boompje.
In the middle our cherrytree.

De hele tuin..
The whole garden..

Ik ontving een mooie Maria-kaart met postcrossing http://www.postcrossing.com/ en die heb ik in een lijstje gedaan. Hier maak ik dus een wit met blauw hoekje van. (Het zwarte blok op de achtergrond is een muziekbox.) En de lieve baby is onze jongste, een uurtje of zo nadat hij geboren was..
I received a lovely Maria-card with Postcrossing http://www.postcrossing.com/ and I put it in a frame. At this spot I will make a bleu-white corner. (the black box on the back ground is the music-box). And the sweet baby on the picture is our joungest, an hour or so after he was born...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,
Wat een mooie foto's zeg. Jouw voortuin ziet er echt toverachtig uit. Wat onzettend knus en mooi !! De kalebas is heel groot zeg !! Mijn courgette plant blijft ook maar doorgaan, vind ik niet erg hoor !!
De kaart is inderdaad prachtig. Mooi hoekje heb je er van gemaakt.
Een hele fijne, al wat herfstachtige, dag toegewenst ; )

Elly zei

wat ziet het er heerlijk uit allemaal ;)) inspirerend ook.
Gezellig .

Splashes of Pink and Mint zei

Wat is die roos prachtig!!! En dan die druiven, jummie!!! En je hoekje met de kaarsen ziet er zo gezellig en sfeervol uit!
En hoe gaat het met jullie nieuwe gezinslid, lukt het een beetje met de kanarie? Wat een verhaal zeg! Het zal je maar gebeuren!
Nog een hele fijne zondag!!!!

casa nostra zei

mooie voortuin hebben jullie. het hoekje met de kaart ziet er heel gezellig uit en je wc is ook een heel verschil met eerst. wat een beetje verf al niet kan doen.

Twa zei

Jaaa, geiten, ik heb er ook 2 en die kunnen blijven eten. Alsof ze uitgehongerd zijn. En die kanarie, wat goed dat je hem gevangen hebt en ik ben blij dat het zo goed met hem gaat. Bij ons in de straat vloog er een grote parkiet los, maar daar is het niet zo goed mee vergaan, vonmorgen vonden we allemaal hele mooie veertjes in onze achtertuin. Zielig hoor. Tja, onze Truus is een echte jager. Maar ja, zo is de natuur.
Mooie foto's van de tuin. Ik had ook een keer een pompoen die lag te spruiten in de tuin, maar ik had hem toch maar weggehaald. Ik heb namelijk niet zo'n grote tuin.

MariecusBruyn zei

Kanaries zijn snel, he... Onze Piet is vroeger gevlogen, naar de buren waar veel soortgenootjes zaten. Gelukkig heeft deze Piet ( of is het Mien) een goed onderkomen gevonden bij jullie. Misschien is hij/zij wel op het mooie gefluit afgekomen?