maandag 11 augustus 2008

Wat mama lieveheersbeestje doet in plaats van poetsen...


Ja, het is weer zover, een nieuwe rippled afghan (golfjes deken, zo vertaal ik het maar...)is in de maak. Ik probeer een patroon te bedenken in het wit en rood (wibra acryl). Deze keer is het echt een hele grote want zoon-lief wit "em hebben" om lekker mee op de bank te luieren...

De vorige dekens die ik gehaakt heb, worden iets te kort voor meneertjes lange benen en schoentjes maat 42..(hij is net 13, wat moet dit nog worden?!). Dus deze deken moet toch mindstends 1 meter 80 lang worden en hij is iets meer dan een meter breed. Ik doe 13 minuten over het haken van één golfje of ripple...pfft! Dit gaat dus nog wel even duren!

En ondertussen ben ik bijna klaar met mijn andere ufo-tje; een lekker wollige sjaal voor mijzelf.

Van dochterlief kreeg ik drie bolletjes voor kerstmis en daar zijn er nu twee van op, dus nog een klein stukkie! Eigenlijk baalde ik vorige week wel een beetje; al die sneeuw en de sjaal nog op de pennen...

En dan nog deze leuke sneeuwman! Op de kleuterschool zijn de juffen helemaal uit hun dak gegaan met het winter thema. Eindelijk wéten de kindertjes wat sneeuw in het écht is! Ze hebben leuke sneeuwpoppen wedstrijden gehouden en op het plein stond een soort bord waar je sneeuwballen door kon gooien (met punten). Ook de slee bleef op school, dan konden ze daar lekker mee buiten spelen. Maar helaas, alle sneeuw is weg..nu maar wachten of er nog een volgende sneeuwperiode komt... Ondertussen gaan de juffen gewoon verder met het knutselen van sneeuwpoppen, wantjes, sjaaltjes en schaatsen. Heerlijk, eigenlijk zou ik zó willen blijven om mee te doen!



















Geen opmerkingen: