donderdag 9 oktober 2008

Het was een druk dagje, hier in Villa Stip.. druk druk en nog eens druk.. Hoe doen mensen dat die allebei werken? Kleine opsomming; 2 uur schoongemaakt, 2 uur met peuter gespeeld, boodschappen gedaan, gekookt, gewassen en gedroogd en een andere was in de kast gedaan, gestreken, vogels verzorgd, planten water gegeven, twee en half uur in de tuin gewerkt...
It was a buzy day, here in Villa Stip...buzy,buzy and again buzy... How do people cope that both have jobs? Little list; 2 hrs. cleaning, 2 hrs. playing with the little one, groceryshopping, kooking, washing and driing outside and put away the laundry, cleaning our birdcages, watering the plants, two an a half hours gardening....
...en als klap op de vuurpijl ook nog even naar een ouderavond op de school van ons oudste kevertje geweest...
...and a topper of the day also vissited the school of our oldest for a parentsnight...
Tsja, ik was er nota bene als allereerste! Eigenlijk ben ik zo iemand die altijd op het laatste nippertje binnen komt stormen, maar ik was op de fiets van de oudste (mijn licht deed het niet) en dat opoe-fietsje fietst véél sneller dan mijn zware moederfiets! Ik mocht de directie een deftig handje geven en daar begon de zaal al vol te stromen. Gelukkig waren er nog wat ouders die ik van de lagere school ken die bij mij kwamen zitten. Er volgde het gebruikelijke gebed, het praatje van de directeur en de leiders van de afdeling VWO en HAVO, blablabla... daarna een kopje thee en naar het lokaal van de mentor. Nou, dat was nog eens een warm welkom! De 'juf' verzekerde de ouders van deze VWO-3 klas, dat het een heel rustige, gezellige en ijverige klas was...of, zoals de oudste het zelf zou omschrijven; saai, saai en nog eens saai... Ze moet aan het eind van klas drie een profiel (vakkenpakket) kiezen, maar daar krijgen we nog een aparte voorlichtingsavond over...wordt nog moeilijk...alles is immers saai! Gelukkig kon ik om negen uur alweer naar huis, waar ik iedereen nog wakker vond. 'Ben je nu al terug?!" Ja dus. Pyjama's aan en naar bed!
And guess what; I was the first parent! Normaly I am such a person that always runs into the room in the last minute, but this time I rode the bike of our oldest (my light was not working) and that bike runs so fast, much more fast than my big and heavy mummybike)! I gave the direction a hand and there came the other parents also.. I was happy that there where parents from the elementary school that knew me and came to sit with me. Than the usual praying, talking of the direction, the managers, blablabla...than we had a cup of tea and went to the classroom of the mentorteacher. That was a warm welcome! This teacher told us that this group is a quiet, cozy and hard working class.. or, as our oldest would discribe it; boring, boring and boring... How on earth is she ever going to choose her profile of subjects for the next three years if she thinks it's all boring? I was at home at nine, where all kids still where awake! "Are you home already?" Yep! In the pyama's and in bed children!
Gisteren nog wat herftstkaartjes geknutseld, waarom weet ik eigenlijk niet, maar het kleinste kevertje was zo heerlijk aan het kliederen met lijm en blaadjes ('kutsele'), dat werkte gewoon aanstekelijk!
Yesterday I made some autumncards, I don't know why, but the smalest lieveheersbeestje was being crafty with glue and leaves, I just had to join in!

En...de bietenoogst van dit jaar heb ik geoogst...
And here is the beet-harvest of this year..

Hieronder zie je de állergrootste (twee handen vol!) en de allerkleinste biet.
Here you see the biggest (two hands full!) and the smallest beet.

En het resultaat is onbespoten, bio-bietjes in kant en klare porties in de diepvries voor vijf maaltijden!
And the result is biological beets in ready-to-eat portions in the freezer for five meals!
Morgen ga ik nog even naar de kringloopwinkel...ik hou jullie op de hoogte...
Tomorrow I will vissit the secondhand shop....I will let you know the result..


3 opmerkingen:

monique zei

Hoi Manon,

Dat was inderdaad een drukke dag!
In ieder geval fijn dat je snel terug was sávonds, da's altijdeen goed teken.
Marco zit ook in de 3e en moet dus aan het eind van bhet jaar ook een richting kiezen, en dat is moeilijk!!!!!!!!
Wat hebben jullie leuke herfst kaartwen gemaakt zeg!
fijn weekend.
Groetjes,
MOnique.

Splashes of Pink and Mint zei

Tjonge wat een druk dagje! En dan nog zo'n (saaie, tenminste dat vind ik altijd!) ouderavond er achteraan...pffttt...!!! Onze oudste gaat volgend jaar naar de middelbare, ik denk dat we volgende week alle uitslagen van de diverse toetsen zoals CITO, gaan horen. Ben wel een beetje benieuwd hoor!
Jullie herfstkaartjes zijn weer superleuk geworden! Wat zou het toch gezellig zijn als iedereen op de wereld elkaar een gelukkige herfst zou wensen, daar wordt de herfst (en de wereld) toch stukken vrolijker van!

Anoniem zei

Hoi, ik kom eindelijk ook eens een kijkje nemen op jouw blog, ziet er super gezellig uit en wat een gezellig grote familie hebben jullie zeg.

Tot snel weer een keertje

groetjes