vrijdag 23 januari 2009

Alfabet en boeken. Alfabeth and books..

We zijn ijverig begonnen om onze jongste de letters van het alfabet te leren. Wonderlijk genoeg weet hij de cijfers al... Mijn plan is om elke werkdag een letter te 'knutstelen' en die dan steeds te herhalen. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt...
We stardet very active to learn the alfabeth to our youngest son. Strange, he does know the numbers somehow ... My plan is to make a craft letter each workday and than exercise it with him. I am anxious to see what the result wil be..
Hier zie je de B van bij....
Here is the B from Bee...

En de C van chocolade...
And the C of chocolate...



Hier; http://www.notimeforflashcards.com/search/label/Alphabet%20activities kun je nog meer voorbeelden van letters vinden.
More ideas for alfabeth activities you can find here: http://www.notimeforflashcards.com/search/label/Alphabet%20activities
.
Het kleintje vindt het super om te doen en vraagt er zelf om, dus tot nu toe is het een groot succes! Omdat hij alweer vier is (waar blijft de tijd toch?) en na de zomervakantie naar groep 1 gaat, heb ik nog even de tijd om wat te 'homeschoolen'. Er zijn ontzettend veel amerikaanse sites met allerlei ideetjes, werkjes en opdrachten voor homeschooling, daar kun je echt heel veel vinden, gewoon even googelen.
Our little boy loves to make letters and asks for it himself now, so until now it is a big succes! As he turned four years old already and has to start school in august, we do have some time left for 'homeschooling'. There are many american sites about homescooling with ideas, just 'google' homeschooling.


Vanaf 10 januari hebben ze heel mooie woordenboeken voor kleine kinderen in de aanbieding bij de Aldi voor 5,50 euro. Echt heel mooi, van Winkler Prins ook nog (die dit boek zelf uitgeeft voor maar liefst 19 euro!). Zelf had ik er eigenlijk geen acht op geslagen, maar de juf van ons derde kevertje, raadde het de kinderen aan. Gelukkig hadden ze het nog en ik heb het gekocht en een boekje er bij gemaakt waar ik elke dag voor de middelste twee kevertjes, tien woorden opschrijf die zij dan op moeten zoeken en de betekenis opschrijven. Op die manier leren ze hoe je woorden opzoekt in een woorden boek en , nog belangrijker, ze vergroten hun woorden schat. Omdat er ook op elke bladzijde een grappig tekeningetje staan, is het ook nog eens gewoon leuk. Een aanrader!
This is an word-book for children that I bought at the supermarket Aldi, for little money. Now my older boys have to look up ten words each day and write down the meaning of these words. This way they will learn how to find a word in a dictionairy and many new words for their vocubalairy (most important). As the book has funny illustrations, they enjoy it too!
Prettig weekeinde!
Have a nice weekend!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi!
't Is alweer een tijdje geleden dat ik hier langs kwam en had dus even wat bij te lezen en kijken. Leuk om te zien dat je aan het 'homeschoolen' bent; heb ik ook een tijdje gedaan voordat Hasse naar school ging; ik heb er zelfs hele thematische mappen (welhaast lesprogramma's) bij gemaakt en Hasse vond dat superleuk! Ik zal eens kijken of ik er nog het een en ander van op de pc heb staan, tenminste, als je interesse hebt?
Fijn weekend!