zondag 18 oktober 2009

Op een grote paddestoel....


Met het kleinste lieveheersbeestje heb ik een paar paddestoelen geknutseld...
Je hebt voor twee paddenstoelen nodig;
- een kartonnen eierdoos
- nietjestang
- tweezijdig plakband of 3d plakblokjes
- rode acrylverf
- witte acrylverf
- kwastje, water en wat wc papier om te verfen
- schaar
- wit papier
- perforator


Van de hoge tussenstukjes van de eierdoos maak je twee stammetjes en die worden wit geverfd..
Van de deksel van de eierdoos knip je twee rondjes. Knip dan een taartpuntje uit de cirkel en niet de cirkel vast tot je de hoedvorm hebt. En die wordt dan rood geschilderd.

Met de perforator maakten we de stippen, wat het kleine mannetje érg leuk werk vond! Daarna mocht hij de stippen op de hoed plakken...

Dus nu heb je een stammetje en een hoedje.
Als het stammetje droog is, plak je de 3d blokjes of het tweezijdige plakband op de top van het stammetje. Daarbovenop plak je dan de hoed van de paddenstoel.
En dit is het resultaat!

Nu nog op zoek naar kabouter spillebeen...!
Dan nog even een heel naar bericht...onze schattig maar oerlelijke, lieve babyvogeltje is dood! Helaas hebben zijn ouders hem uit het nest gezet, zonder pardon, en lag hij verdroogd op de bodem. Slik... we zijn er wel van geschrokken, maar gelukkig zijn er nog drie eitjes. Misschien zijn pa en ma nog te jong en onervaren? Ik wacht maar geduldig af.
En ook nog een leuk bericht! Jente heeft een leuke blog opgericht waar je ideetjes kunt vinden voor het zelf maken van kadootjes. Heel handig in deze tijd van het jaar! Je kunt ook zelf je ideetjes plaatsen op dit blog, neem maar eens een kijkje; http://zelfgemaaktkado.blogspot.com/ . Ik ga ook nog meedoen, maar had vandaag nog geen tijd, je kunt hier dus voor jong en oud leuke dingen vinden, al is het nu nog in een beginstadium. Leuk Jente! Ik hoop dat er veel ideetjes geplaatst gaan worden!
Verder allemaal een fijne vakantie week toegewenst, groetjes uit Villa Stip.


9 opmerkingen:

Franca zei

Hoi Lieveheersbeestje,
Hier geen kleine kinderen meer. Maar die paddestoel ziet er zo verleidelijk uit, dat we toch een mini herfsttafeltje gaan maken.
Ik zal de foto deze week nog laten zien.
groetjes, Franca.

Twyla and Lindsey zei

I am new to your blog and I love it! It is so nice to meet you! Have a nice week! Twyla

sillie zei

ohw het ziete r weer heel erg leuk uit!!! ik raak geinspireerd....

Anoniem zei

Een leuk idee, die paddestoelen. Misschien iets voor onze kleinkinderen.

En de site is ook super...ideeën hebben we nooit genoeg!

Jammer van het vogeltje, maar ik heb er een hard hoofd in. Meestal gaat dat niet binnen in de woonkamer en dan in zo'n klein kooitje!

Maar ik hoop toch op een goede afloop!!

Groetjes Thea

Yvonne zei

Wat een superleuke creaties worden in villa stip gerealiseerd zeg, erg leuk !!!!!!
groetjes Yvonne

Monique zei

Hoi,
Wat een leuke paddestoel. Er werd heel geconcentreerd op gewerkt, dat kan je zien !!
Wat zielig voor het kleine vogeltje, het had heel leuk geweest het te zien opgroeien. Nu maar hopen dat de rest van de eitjes wel goed gaan.
Bedankt voor de tip van het nieuwe blog van Jente. Ik ga gelijk even kijken !!

groetjes vanuit het koude Zeeuwse ; )

Jente zei

Hoi! Bedankt voor alle reclame, er zijn al veel mensen via jou komen kijken :-) Wil je me even mailen met welk mailadres ik je aan mag melden? Dan stuur ik je een uitnodiging om ook mee te doen en dan kun je berichtjes plaatsen. Groetjes Jessica

Jente zei

Hoi Leveheersbeestje. Erg leuke dingen heb je erop gezet! Ik zou bijna een ruil voorstellen, jij een tas ik een stapeltje van die gave onderzetters ;-)

Gea zei

Mijn dochter en een vriendinnetje van haar wisten vanmiddag niets te verzinnen om te doen en vroegen of ik een ideetje had. Toevallig had ik vanmorgen een lege eierdoos over en dacht aan jouw paddestoelen. De meiden hebben ze nagemaakt en het resultaat is erg leuk. Bedankt voor het idee.