donderdag 15 april 2010

Van kussentje haken, lieveheersbeestjes en narcissen.

Ondanks het mooie weer, de tuin die verzorgd is, de voorjaarsschoonmaak die nog steeds in volle gang is, het voorlezen op school, de gymgroep en iedere week het tandartsbezoek (ik moet een nieuwe brace en dat gaat in etappes...) heb ik ook nog wat tijd gevonden om te haken.
Dit zijn voorkantjes van kussensloopjes. (ik ga de achterkant van katoen of linnen naaien)Deze zachte kleuren zijn van katoen gehaakt. En de oranje-bruin-witte hieronder is van acryl. Wel lekker 'zeventies' he? Ik vond het leuk om kleuren te nemen die ik vroeger op mijn slaapkamer had...hmmm ik heb overigens ook nog paars gebloemde gordijnen gehad...
En dus heb ik ook nog maar een rond kussensloopje gehaakt in wat lekkere 'hippie' kleuren (ondertussen is het al af hoor).

Ik ben aan het uitvogelen of ik zulke kussensloopjes ook kan verkopen. Heeft er iemand een idee hoe ik dat aan kan pakken? Hier in het stadje is een leuk en hip kinderwinkeltje geopend, waar heel veel van dit soort kussens en dekens verkocht worden (made in China en India overigens en super duur!)...misschien is het dus toch nog niet zo'n gek idee om kussensloopjes te gaan verkopen?


Dat kleine lieveheersbeestjes groot worden wisten we al (de oudste zoon is bijna groter dan ik ben...), maar de jongste presteert het om bijna niet te groeien... Had hij vorig jaar maat 92-98, nu heeft hij 98-104. En hij is in januari al 5 jaar geworden! Hierboven een foto van vorig jaar en hier onder die van vorige week.


Ik probeer altijd een foto te maken op dezelfde plaats; in ons parkje, tussen de narcissen..
Het malle van dit knulletje is dat hij wél grote voeten bezit, die echt hard groeien, wel vier maten afgelopen jaar. Ondanks dat hij 1 meter lang is, heeft hij al schoenmaat 29! Vanmorgen had ik een leuk koopje, een paar kleuterjongenssandalen van Ecco, met klitteband, als nieuw voor maar 50 cent! Ik blij, maar het was maat 29, en hij heeft dichte schoenen van maat 28. Dus ik dacht de sandalen te moeten bewaren tot de zomervakantie of zo... Nou, dat is dus niet nodig, ze passen gewoon!

En dat lieveheersbeestkinderen ook van lieveheersbeestjes houden kun je hier zien...

Hij is er dol op! Samen met het buurmeisje hebben ze al doosjes gevuld met takjes en blaadjes waarin de kevertjes verzameld worden...(mama laat ze af en toe weer ontsnappen, t'is zo zielig!)
Overigens heb ik nog een leuk LENTEFENOMEEN waargenomen in onze gang....
Aangezien het skeelerseizoen weer begonnen is en wij er één thuis hebben die er helemaal dol op is, zie je hier regelmatig iets vreemds... Dan schuift er een tienjarige jongen op zijn buik, door de gang, op zijn knieen, met zijn voeten in de lucht waar de skeelers aanzitten. Hij mag namelijk niet op ons laminaat skaten en moet af en toe toch naar de wc...als het mij lukt, ga ik er binnenkort een leuke foto van maken!
Groetjes van mama lieveheersbeestje.


11 opmerkingen:

Corina zei

Wat een leueke kussentjes heb je gehaakt en je zoon zo lief tussen de narcissen echt een plaatje!
Bij ons zijn ze ook dol op lieveheersbeestjes, in de voortuin staat een grote buxusstruik en daar zitten er heel veel in.
Volgens een klein ventje dat hier voorbij liep is het een echte lieveheerstjesboom ;-))
Fijn weekend!
Groetjes Corina

Loveforpiemonte zei

Hoi,
Leuk dat je me bent gaan volgen. Wat een prachtige foto's zijn het geworden van je zoon!!!!!
Groetjes en alvast een heel fijn weekend,
Madelon

Yvonne zei

haha, ik zie je 10 jarige lieve heersbeestje al helemaal op zijn buik door de gang heen kronkelen, arm joch (al gelden hier dezelfde regels, die dingen laten me een strepen achter op de vloer)
je kussentjes vind ik super leuk ! kan je ze niet gewoon via internet verkopen ??
denk dat er best een markt voor is (retro spullen)
Groetjes en succes
Yvon

Miriam zei

Dat 2e kussensloopje is tópretro! Maar allemaal echt seventies!!!. Is Etsy niet iets om je spullen te kunnen verkopen?

Mijn kleine man wordt over precies 2 maanden 3 en draagt dezelfde maten als jouw kevertje. 98/104 en schoonmaat 28.

Groetjes
Miriam

Aritha Vermeulen zei

Probeer ze eerst eens op MP te verkopen. Wie weet lukt het wel. Ze zij leuk. Felgekleurde kussens zijn onder pubers ook erg geliefd, zegt mijn dochter.

Mooie foto van je zoon zeg! Ja, je hebt het niet in je hand hoe hard ze groeien. Hier worden ze echt lang!

wilmi zei

Wat een schattig ventje toch!
En dat ie niet zo hard groeit.. ach, waarschijnlijk haalt ie dat wel in als hij gaat puberen..
Ben benieuwd naar de foto als het gaat lukken!
groetjes,
Wilmi

Anoniem zei

Ja, daar wes toch een lieveheersbeestje erg vlijtig :))
Leuk gemaakt hoor

groetjes, Lilly

Monique zei

Wat een herkenning! Van die liveheersbeestjes dan hoor. Onze kanjer is er ook helemaal dol op ;o)

De rest van het verhaal klopt dan weer niet. Volgende week hoopt hij 4 jaar te worden en heeft nu al maar 110/116. Lange slungel! ;o)

En die kussentjes? Al eens aan een (gratis) webwinkel gedacht?

Splashes of Pink and Mint zei

Nou, als je in business gaat, dan denk ik dat ik je 1e klant word hoor! Ik zou zo graag zo'n leuk gehaakt kussen willen en ik kan dus nog steeds niet haken! Lijkt me super, in het rood/wit/naturel, hahaha, m'n wensenlijstje heb ik al klaar zoals je ziet!
Wat een lief manneke hebben jullie toch, die leeft met recht op grote voet! Ik heb een nichtje dat ook maar niet wil groeien, dus iedereen vind haar zo wijs (maar ze denken dat het nog een peuter is terwijl ze al bijna 6 is!) en dus oogt ze ook nog zo schattig.
Succes met al je bezigheden (maar die tandarts...brrr....!)
Groetjes Elly

-::Maris::- zei

Het bovenste kussemtje vind ik qua kleuren erg mooi!

In het heggetje voor ons huis zitten veel lieveheersbeestjes, regelmatig gaan mijn gastkindjes daar op lieveheerstbeestjesjacht, alle stipjes worden daarbij geteld!

fijne avond,

groetjes Maris

Cathrines Kreative Hjørne zei

Hi,
I have noticed that you have become a follower to my blog, and have just been to visit your nice blog as well! I really like your handwork, and the crochet blanket looks very nice! We do not have Easter lilly yet, but still snow!

Regards,
Cathrine :-)