dinsdag 5 juni 2007


Even een update vanuit het merelnestje....
En verder een verslagje uit de keuken, waar mama lieveheersbeestje vanochtend blij was met al haar insectenpootjes..


Nadat ik gisteren een maandmenu in elkaar geflanst had, bedacht ik mij ineens dat ik sommige dingen wel vaak at. En omdat het rundergehakt in de aanbieding was, besloot ik voor een hele maand pastasaus en gehaktballetjes te maken. Dat waren dus 3 pannen saus, en twee bakplaten balletjes (je moest eens weten wat al die kevertjes hier eten... ). En nu nog in de diepvries zien te krijgen, wat een groot probleem wordt ben ik bang, misschien mag ik tijdelijk we even twee bakken met saus bij de buurvrouw in haar grote diepvrieskist parkeren...ik hoop maar dat zij nog een plekje heeft!

Op de dagen dat we een druk schema hebben kunnen we dan zo wat uit de diepvries toveren, lekker gemakkelijk nietwaar ? Ik las laatst op een amerikaanse site iets over "ones a month" cooking. Maar dan heb je echt wel een heel grote diepvries nodig. En ik vindt koken ook veel te leuk om het maar eens per maand te doen ! Ik zal morgen jullie mijn kook schema voor deze maand even doorgeven, misschien krijg je nog een ideetje..
Op deze site http://www.thefamilyhomestead.com/menuplanningcalendars.htm kun je een schema printen dat je zelf in kunt vullen.

Groetjes en geniet van het zonnetje!

1 opmerking:

Hilde zei

Wat zalig dat je op drukke dagen zomaar een lekkere maaltijd uit de diepvries kan opvissen, hè! Nu kost het je een iets grotere inspanning, maar het plezier achteraf is des te groter! Ik kook ook altijd een grote pan spaghettisaus, soep of stoofvlees zodat ik nog porties kan invriezen, maar ik vrees dat onze diepvriezer stilletjesaan wat uitgeput begint te raken... Tijd voor aktie en jou post van vandaag geeft mij er de energie voor! Ik ben benieuwd naar jouw kookschema!
De foto van de baby-vogeltjes is ontroerend en doet me terugdenken aan vorige lente, toen nestelde een koolmeesje in onze brievenbus-aan-huis (er staat er nog één in de voortuin en die wordt gelukkig door de postbode gebruikt in plaats van de andere...). Iedere ochtend en iedere avond stond ik met mijn oor tegen de brievenbus te luisteren of alles toch nog wel ok was met onze gasten... Nu nestelt er een koolmeesjespaar in een vogelkastje aan ons terras.
Groetjes,
Hilde