dinsdag 26 juni 2007

Lange lokken.

Lang haar. Ik heb het al een jaar of dertig, en als kleuter droeg ik ook twee keurig stijve vlechtjes. Wat is dat toch met dat lange haar?? Ik weet het eigenlijk nog steeds niet.

In de laatste klas van de lagere school was (na veel smeken) mijn haar keurig afgeknipt bij de kapper. Dit heeft ongeveer een jaartje geduurd, en daarna heb ik nooit meer een kapperszaak van binnen gezien. Zo snel ik kon heb ik het weer laten groeien! Ik voelde mij niet mijzelf met kort haar, hoe goed het ook zat. Het leek of er iets van mijn lichaam miste.
Gelukkig heb ik nu dus lang haar, ongeveer tot mijn taille. Maar het heeft over mijn billen gehangen, ooit, toen ik het eerste lieveheersbeestje kreeg. En dat is dus weer mijn streven, haar tot over de bips. Maar, hoe kan ik het sneller laten groeien? Ik heb het al bijna een jaar niet meer bijgepunt, en de punten zien er nog wel redelijk uit, maar dat kun je toch ook geen jaren volhouden. Zusje Krekel heeft nog langer haar dan mij, echter, vorig jaar had zij het veel korter! Hoe komt het dat het niet bij iedereen even hard groeit? Het zal wel altijd een raadsel blijven.

Ondertussen geniet ik van mijn lange lokken. Mensen met kort haar zitten vaak met wassen, fóhnen, gel, wax en dergelijke, ik dus lekker niet. Wassen en klaar. Het leuke van lang haar is dat je er van alles mee kunt doen. Tenminste...na (heel) wat oefening. Zo kan ik zelf de 'dutch-' en 'frenchbraid' wel bij mij zelf maken, maar bij mijn dochtertje lukt het maar matig. Ook in knotjes en opgestoken vlechtjes en zo ben ik ondertussen aardig behendig geraakt. Gelukkig is er ook veel op het internet te vinden! Speciaal voor zusje krekel, is dit een link die laat zien hoe je zelf je haar kunt invlechten .http://www.dreamweaverbraiding.com/braids/self_french.htm Als je haar net over je schouders hangt, kun je het al invlechten, hier zie je nog meer vlechtvoorbeeldenhttp://www.dreamweaverbraiding.com/braid_examples.htm.
Ook deze site is mijn favorite haarsite http://www.longhaircommunity.com/ . Er wordt van alles besproken over lang haar. Hier even nog een foto van mijn droomhaar, met nadruk op droom, mijn echte haar is sluik en dun, haha! Op het ogenblik zijn haarstokjes echt mijn favoriete
haardecoraties, je kunt ze zo handig voor het opsteken van knotten en vlechten gebruiken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ooh die haarstokjes worden de mijne !! zeker weten !! die zijn echt fantastisch.