dinsdag 22 januari 2008

Lente rondom Villa Stip (21 januari...)!


Omdat de juf van ons 8-jarige lieveheersbeestje jarig was, gaf ze een gezellig feestje op school voor alle kinderen van de klas. Ze hebben spelletjes gedaan, chips gegeten en "helemaal niet gewerkt!" aldus het kevertje..
Hij heeft dit kadootje samen met mam gemaakt. Hij heeft het speldekussentje (links) genaaid op de machine en het kopje met kaarsje en de tissue houder zijn van mam's hand. Het naaien op de machine ging goed, het was rond, dus je moest sturen met de stof terwijl je naait en dat was leuk! ("wanneer mag ik weer met de naaimachine mama?", ik moet maar eens wat projectjes bedenken..)
Het beschilderen van het doek (zie vorige keer) is nog niet helemaal klaar, maar zit er aan te komen, ondertussen ben ik ook nog een konijntje aan het breien en papieren rozen aan het maken.. te veel leuks te doen, maar te weinig tijd, je kent het vast wel..
Rondom Villa Stip lijkt het wel een zwembad! Ons slootje ( zie foto's half december) is gegroeid tot een moeras! (De kelder is nog droog..)
Deze foto heb ik gemaakt vanaf het bruggetje dat overigens ín de sloot uitkomt nu. De kevertjes gaan er lekker doorheen racen met hun fiets, het is ongeveer 30 cm diep aan het eind van de brug.

Nu is in januari altijd het water hoog in de sloot, maar ik kan mij deze waterstand niet herinneren, het is echt extreem na al die dagen stromende regen. Het schijnt de rest van de week ook weer te gaan regenen, dat belooft nog wat!
Hier zie je een knopje in de campanula, die heeft echt de lente alweer in de bol,

En dit zijn de narcissen in de voortuin, die willen ook graag gaan bloeien.

Maar de roos is helemaal dol! Op alle punten loopt hij alweer uit, zou dit vorig jaar ook gebeurd zijn, ik heb er toen niet op gelet..

Wat ik nog wel weet, is dat de crocussen vorig jaar voor het eerst bloeiden op 23 januari. Dus nu twee dagen eerder. Ik herinner mij van voorgaande jaren dat zij vaak rond mijn verjaardag bloeiden (24 febr.). Het grasveldje staat er vol mee, in de voortuin.

Wel heerlijk hoor! Het geeft een echt lentegevoel aan mama lieveheersbeestje...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk houden jullie het droog, het ziet er erg nat uit daar !!!
De bolletjes zijn echt prachtig en het lijkt alsof het elk jaar eerder wordt dat ze bloeien. Dat is ook zo natuurlijk !!!
De crocusjes zijn heel mooi.
Een fijne dag !!!!

Splashes of Pink and Mint zei

Oei, wat een natte bedoening! Het water staat hier ook hoog, nou ja, als het maar achter de dijk blijft! Het lijkt wel lente bij jullie, jammer dat het weer nog niet erg lente-achtig is. Alhoewel, gisteren begon het er aardig op te lijken, maar nu is het weer hopeloos. En wat hebben jullie de juf schandalig verwend! Wat een lieve, leuke kadootjes, ze boft maar weer! Ik zou willen vragen waar je het patroontje van het zakdoekjeshoesje vandaan hebt, ik vind het er zo leuk uitzien! En, lukt het met het konijntje? Vast wel!