donderdag 17 januari 2008

Vintage Vonsten.


Puzzeltijd! Ons jongste kevertjes is er opeens dol op, puzzelen... Begon hij een paar weekjes geleden met puzzels van vier stukjes, inmiddels maakt hij puzzeltjes van 24 stukjes. Aangezien we niet meer zo veel peuterpuzzels op de zolder van Villa Stip hadden liggen (hij kreeg nog wel een mooie bob de bouwer puzzel op zijn verjaardag), togen we naar de kringloopwinkel.

En, zie daar, drie houten puzzels voor vijftig cent per stuk. Vooral het hertje lijkt oud, er staat nog op dat het in west-Germany is gemaakt.

Roodkapje is ook leuk, gelukkig is de wolf nog vriendelijk...

En tot slot nog deze 'hippe' met iets wijde pijpjes in de overall. Dit puzzeltje komt uit de zeventiger jaren denk ik. Het is jammer dat de puzzels nu op karton worden gedrukt, want deze houten zijn ook erg leuk en heel stevig. Misschien het begin van een nieuwe verzameling? Ik heb er nog één uit mijn eigen jeugd en een andere met aangeklede teddyberen...

Een andere leuke aankoop zijn deze drie boeken uit de Ariadne Bibliotheek - serie. Er staan zulke leuke dingen in, met patroontjes op ware grootte, echt een handig boek voor de creatieve duizendpoot (of lieveheersbeest natuurlijk).
Stel je deze poppetjes eens voor in andere stofjes, en het ziet er heel eigentijds uit.

En dan die borduurpatroontjes...om van te smullen..
Er staat veel 'vrij'borduurwerk in en ook hoe je een kindertekening kunt omzetten in een patroontje, leuk idee!
Deze werkjes stellen de vier jaargetijden voor; hier de lente. Zelf vindt ik de vogeltjes in het nestje zo snoezig..
De zomer heeft mooie bloemen.

De herfst geeft vruchtjes en de eekhoorntjes zijn ook lief...
En deze mooie koele kleuren zijn gebruikt voor de winterboom.
Als mama lieveheersbeest nu eens helemaal niets meer te doen heeft gaat zij dit ook maken! (de verwachting is dat dit ongeveer eind deze eeuw zal zijn, helaas..)

3 opmerkingen:

Splashes of Pink and Mint zei

Wat een schattige puzzeltjes!!!! Die zoek ik nou ook telkens, maar hier hebben ze die nooit bij de kringloop (of misschien zijn ze al voor m'n neus weg gekaapt). En je boeken zijn ook om te smullen, patroontjes heeft een mens nooit genoeg, toch?!? Veel plezier ermee, ben benieuwd wat je er uit gaat maken!

monique zei

Wat een leuke spullen heb je weer gevonden zeg!
Zo te zien op de foto's in je vorige berciht hebben jullie erg veel plezier gehad op de verjaardag van de jongste.
Groetjes,
Monique .

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd met je kleine kevertje !!!! Drie al weer, wat gaat dat toch vlug hè ??
Je hebt weer een aantal leuke dingen gevonden !! Martha Stewart is een site waar ik ook heel graag rondkijk, wat is die vrouw toch ontzettend georganiseerd, daar zou ik wel wat van willen hebben ;)
Leuke puzzels !!! Die herinner ik mij nog wel van vroeger.
De Ariadne boeken zien er ook prachtig uit, je zou er zo in beginnen !!
groetjes