dinsdag 3 juni 2008

Sport en Stuifmeel... Sports and Roses..

Het was zulk heerlijk weer de laatste dagen, dat ik het bijna zou vergeten, maar op dinsdag gaan we altijd naar de 'peutergymnastiek'! Toevallig zat mijn fototoestel in m'n tas omdat ik het één na jongste kevertje had uitgezwaaid voor zijn schoolreisje naar de dierentuin, en dat moest natuurlijk even op de foto (hij had het héél leuk gehad!). Dus toen we, net voor een donderende regenbui bij de gymzaal kwamen, konden we wat leuke foto's maken van onze sportende peuter.
Het is moeder(of vader, opa of oma, oppas, e.d.) en peutergym, we spelen zelf met ons kindje.

Because of the lovely weather these past days, I almost forgot, but on tuesdays
we always join the 'todlers-gymastic'! By coincidence my camera was in my
purse because we photographed our second youngest son, who went on a school
trip today to the zoo (and he loved it!) So, when we, just before a thunderstorm, arrived at the sportaccomodation, I could make some nice photo's of our sportive todler. The gymnastics is for mother (or father, grandparents, care-taker, etc.) and toddler, so we play ourselfs with our child.

Dit hadden we nog niet eerder gedaan; de rekstok. Maar wat moet je daar mee doen?? Een ouder jongentje draaide een koprol over de stok en toen was het duidelijk!

We did not do this activity before! But what should you do at it?? One older boy showed us a turn over and then it was clear for our boy!

Ook verzint de juf allerlei bijzondere speeldingen, die speciaal op peuters zijn afgestemd..

The teacher always find geneous things to make for the todlers...

Na de gym heb ik even de voortuin op de foto gezet. Het is erg droog, hier in het noorden, dus er zit alweer veel geel blad aan de rozen (en ik maar met gietertjes slepen). Gelukkig hadden we vannacht en vanmorgen een dikke plensbui, maar het lijkt wel of het water niet diep de aarde in dringt.
When we arrived home, I photographed the frontyard. It is very dry here, up north, so there are many yellow leaves on the roses allready (although I keep running arround with my waterbowl). I am happy that we had a big rain this night and this morning, but it seemed like the rain is not going deep into the earth.

Dit vond ik zelf zo'n mooie roos (en foto).
This rose is so beautiful (and this picture too)

Hier nog wat leuke hoekjes in de voor- en achtertuin..
Here are some nice corners of the front- and backyard..

Je ziet het; ik probeer het allemaal roze te houden, maar soms krijg je ineens een rode vlijtige lies toegestopt, en die is zo uitbundig aan het bloeien!
Ik zie jullie al denken; is ze nu niets creatiefs aan het doen? Jawel! Ik ben nog weer een poppetje aan het breien en een dekentje aan het haken, maar dat is echt wel lange-termijn werk en met dit mooie weer wil ik lekker genieten! Je weet immers maar nooit hoeveel mooie dagen we nog zullen krijgen?!
Fijne week toegewenst!

You see: I tried to keep things pink, but sometimes you get red flowers as a present, and it blooms so great!
Now I see you think; isn't she doing anything creative? Oh Yes! I am knitting another (bigger) doll and croatching a grannysquare blanket, but this is long-terms work and with this beautiful weather I just want to enjoy the outside! You'll never know how many sunny days we will get this summer?!
Have a nice week!





5 opmerkingen:

Splashes of Pink and Mint zei

Wat een sportief kevertje hebben jullie! Zover ik weet hebben wij niet dit soort samen-gym-activiteiten hier in de buurt, maar ja, ik heb dan ook geen peuters meer en ben er dan ook al even "uit"!
Je tuin is een waar paradijsje, prachtig die klimroos, daar heb ik zo wie zo "iets" mee! Het ziet er allemaal heel gezellig uit, en ach, een paar spatjes rood ertussen vind ik juist wel charmant!

MariecusBruyn zei

Heerlijk, samen met peuterkevertje al die leuke toestellen uitproberen! En dan daarna lekker met gieters water zeulen, om de spieren los te maken (grinnik) maar je bloemen staan er prachtig bij! mag je fier op zijn

Twa zei

Je tuin ziet er mooi uit hoor. Lekker he, als alles weer groeit en bloeit. De link van Karin in het verhaaltje op mijn blog heb ik even veranderd. Het lukte me niet zo goed. Maar nu is ie wel goed. En je medaillon komt er nog aan hoor, ik was het niet vergeten, maar er nog even niet aan toe gekomen.

Anoniem zei

Daar zou ik nu voor stoppen met mijn auto en even uitstappen. Moest ik voorbij zo'n prachtige voortuin rijden.

OOh wat is het toch prachtig als alles begint te bloeien en zo heerlij groen is. Ik hou van de natuur in de maand Juni.

Marja Rijnsburger zei

Wat veel bloemen in je voortuin en allemaal zo mooi. Hier in het westen is het niet zo warm als bij jullie in het noorden. Grote verschillen in een klein landje.
Ik ben zelf al uit de kleintjes en ons kleinkind is nog iets te jong. Maar in mijn werk zie ik kleuters van 4 jaar binnen komen in hun eerste judopak dat blijft een geweldig gezicht. En dan het verschil te zien bij die kinderen, de 1 helemaal al vrij en meteen aan het stoeien de ander nog verlegen bij mamma of pappa op schoot het blijft een vertederend gezicht.
Groetjes Marja