zondag 18 januari 2009

F.O.T.W. en diversen.. F.O.T.W. and others...

Findings of the week...





Ja, ik ben eindelijk weer eens even bij de kringloopwinkel wezen snuffelen, eigenlijk op zoek naar iets anders, maar dat was er niet, maar toch heel leuke koopje gevonden hoor! Dit schattige schaaltje was maar vijftig cent, dus dat moest direct mee, jaren 50 of 60 denk ik. De grijzige kleur van de handvaten zijn zilverkleurig. Leuk om koekjes op te serveren...


Finaly I got the time to take a visit at the seccondhandshop again, I was looking for something that was not there, but I found these cute things! The elegant scale costed 50 cents, so it hád to come home with me. I guess it's from the 50 or 60ties. The grey handles are silver painted. Nice to serve cookies on...



Dan nog dit mooie houten doosje, met op de voorkant een met allerlei soorten hout ingelegde kaart van Zuid-Amerika en op de achterkant een soort labeltje waarop staat dat het uit Brazilië komt en nr. 42 is... raadsels! Hoe komt dit doosje nu bij ónze kringloop terecht? Het doosje zat vol met gestempelde postzegels, leuk voor de jongens, en ik zag ook dat er ongestempelde inzaten.


Than there is this beautiful wooden box, with on front the map of South America, inlayed with all kind of woods (very tiny!). And on the back a lable that says it was made in Brasil and that it is nr. 42....misterious! How did this box endet up at óur seccondhandshop? The box was filled up with used stamps, nice for the boys and I saw that there where also unstamped stamps inside.



Maar thuis kwam ik er pas achter dat voor 12 euro aan ongestempelde zegels inzaten! Wat een bof! Het doosje kostte maar twee euro...


But at home I just found out that it had for 12 euro of unused stamps inside! Was I lucky! The box costed me only two euro...



Verder nog een vrolijk bericht (mama lieveheersbeestje sprong tenminste een gat in de lucht!), ik heb een prijs gewonnen op de site van Koopmans http://www.koopmans.com/ . Van de bakproducten. Daar hadden ze een actie om een 'bakboek' te openen, een soort recepten album, op hun site. Dan kon je een koopmans pakket winnen. Dat heb ik gedaan en donderdag kreeg ik een mail dat ik gewonnen had!!! Nou, je begrijpt, ik hou de postbode heel goed in de gaten deze week, haha!

At last I have a nice message (at least mama lieveheersbeestje jumped high in the air!);I won a price on the site of Koopmans http://www.koopmans.com/ . They sell all kind of bakeryproduct for home use. It is a package of their product an I got a mail of them that I won, last thursday!!! You understand, that I will keep a eye on the mailman this week!
Ook is er weer een leuk nieuw blogje! Het is Thea, en dit is haar link http://atelierdevierjaargetijden.blogspot.com/ dus neem er maar even een kijkje, ze maakt leuke dingen!
There is also another nice blog! It is Thea's and this is her link, take a look there, she makes lovely things!

En hier zie je een rare zondagochtend aktie van twee lieveheersbeest-jongens; met zijn tweetjes in één pyjama broek...ach, de appel valt nooit ver van de boom zullen we maar zeggen!
And here you see a funny sundaymorningaction of two ladybirdboys; together in one pair of pyjamatrousers...!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig ; hoe verzinnen ze het !
Groetjes Ingrid.

Anoniem zei

Wat een goed vondsten !! Het doosje met de postzegels is helemaal een verrassing !!
Grappig, de stoeiende broers. Het is zo leuk als ze zo goed met elkaar kunnen opschieten !!
Een hele fijne dag toegewenst en groetjes vanuit het Zeeuwse !!

Marja Rijnsburger zei

Gefeliciteerd met je prijs altijd leuk om iets te winnen of krijgen toch ??
Ik ben ook heel blij met mijn Award, ik zal er later in de week wat meer aandacht aan besteden.
Op mijn blog is ook een prijsje te winnen.
groetjes Marja en een heel fijne week.

D@nielle zei

wat begin jij het jaar leuk zeg, mooie vondsten en veel mazzel.

Anoniem zei

Heerlijk toch, die kringloopwinkels! Ik ga ook regelmatig even kijken. Voornamelijk voor boeken en serviesgoed. Mooi schaaltje!

Anoniem zei

Dat mooie schaaltje, is typisch Frans. Hier zie je veel porcelein met zilverglazuur in dezelfde stijl.
Ik heb ook diverse brocante-spulletjes van dit maaksel. Maar niet zo goedkoop als deze, Tons

Anoniem zei

Dag, ik zag op mijn weblog dat je een reactie had achtergelaten hardstikke leuk . Bedankt voor je complimenten over mijn mooie poppen. Ik zit nog te stoeien met de weblog ben er nog niet achter hoe alles werkt maar dat zal ooit weer beter gaan.
Ik geniet van je weblog en van je mooie foto's .
Groet Thea

Mylene zei

Great findings you had from the 'kringloop'!

and congrats on winning the prize at Koopmans site.

Thanks for leaving me a comment on my blog, oh yes i do go for walks but not at the beach but here at the dyke across our house. If i go to the beach, i have to drive about half an hour, we do that though during the summer.

Splashes of Pink and Mint zei

Wat een gelukkige week heb jij achter de rug! Al die spelletjes.... geweldig!!!! Zonde toch dat ze dat zomaar weggooien! Maar ook je kringloop vondsten zijn een bof! Zomaar een doosje vol zegels! En dat schaaltje... wat een mooie!
En als afsluiting zomaar wat alledaags geluk! Dit zijn dagen met een gouden randje!