donderdag 17 september 2009

Natuur en zo...

Oh, oh, wat hebben de lieveheersbeestjes het toch druk de laatste tijd! En niet alleen met het huishouden, studeren en de tuin bijhouden, maar ook op het creatieve vlak zijn we allemaal druk bezig geweest!
Dit schatje van vilt is gemaakt door onze derde lieveheersbeestje. Hij is negen jaar oud en dol op het maken van vilten diertjes. Meestal gebruikt hij een festonsteek, maar dit beestje stond in een boek (de knutselbijbel - mooi boek!) en was met de rijgsteek genaaid.

Van Doris, ontving ik deze mooie prijs! Ze heeft een leuk blog; wel in het duits, maar dat is geen probleem denk ik. Super bedankt Doris!
Dit lieve minitasje maakte Doris voor de muntjes van de boodschappenkar (zit nu dus in mijn handtas!), leuk idee he?!

Ook voor de herfst zijn we al wat aan het knutselen gegaan..

Deze schatjes zijn te vinden in een leuk knutseltijdschrift...

Knutselhits voor kids. Niet te duur, en er staan leuke ideetjes in. Het is natuurlijk nog geen herfst, maar om alvast wat in de stemming te komen zijn we toch al bezig geweest.

Dat het nog lang geen herfst is kun je hier wel zien! We zaten gisteren even in de zon en werden afgeleid door wel drie grote libelles. Helaas wilde het kleinste exemplaar alleen maar op de foto, dus die zie je hier.

De stokrozen zijn al helemaal uitgebloeid, als er nog iemand zaadjes wil hebben, laat het mij dan even weten. Ze zijn roze.

Plotseling werden we opgeschrikt door een ijselijke gil van een lieveheersbeestjes kind in de keuken, boven ons gasfornuis had een enorme krekel een plekje gevonden....

Dat heb je als je zo dicht langs een park woont; de natuur vliegt gewoon je huis in!

13 opmerkingen:

Monique zei

Wat heerlijk, al dat geknutsel en al le natuur op de foto en in huis.

Nou, hier is de herfstsfeer al aardig begonnen hoor. Bij ons liggen er al aardig wat blaadjes onder de boom, al schijnt dat meer van de droogte te komen.

Het tijdschrift ziet er erg leuk uit, je hebt er mij in ieder geval een kleine por mee gegeven. Moest ook maar eens met onze kleine knul aan de herfstknutsel gaan ;o)

LiLi M. zei

Ja, het begin van het schooljaar is toch ook altijd weer druk hè? Maar ik zie dat jullie ook weer tijd hebben gevonden voor het creatief bezig zijn. Heeeel belangrijk en jullie resultaten zijn ook weer heel mooi. Wil je wel aan je 9-jarige doorgeven dat ik zijn girafje helemaal geweldig vindt! Ook je prijs is leuk, ik vind alleen al iets gezelligs bij de post hebben ontzettend leuk! Fijne creatieve week!

Twa zei

Wat een énige giraffe heeft ie gemaakt. Wat een leuk patroontje en wat knap gemaakt, vast wat hulp van zijn moeder gekregen. Je andere herfst beestjes zijn ook schattig. Morgen ook maar even op zoek naar dat boekje.

Splashes of Pink and Mint zei

Wat weer een gezellige post! jullie herfstknutsels zijn echt weer helemaal geweldig, net als het girafje! Gezellige tijd ligt er voor ons, zo met al die herfstspulletjes. Leuk de pompoenen en bessentakken voor in huis. Maar die sprinkhaan...ieks... die mag wel buiten blijven hoor!

Creagirl zei

Wat leuke knutselwerkjes zeg en die eekhoorns zijn echt heel erg schattig ;)

Julianna zei

Wat een schattige dingen hebben jullie weer genutselt.
Dat girafje is zo lief geworden.Echt knap hoor.

een prettig weekend, Julianna

Muggensteekjes zei

Hoi mama lieveheersbeestje,
wat een gezellige herfstknutsels,het denneappel eekhoorntje is echt schattig.Ga in de winkel ook eens op zoek naar dit blad,onze jongste vind het ook altijd zo gezellig om aan tafel te knutselen.En een mooi kadootje van Doris,heel handig want ik ben die muntjes ook altijd kwijt.
Fijn weekend,groetjes Ingrid.

Muggensteekjes zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Muggensteekjes zei

Hoi,ja hier ben ik weer even.Per ongeluk mijn reactie twee keer naar je toegestuurd,één ervan maar even verwijderd,sorry.
Groetjes, Ingrid.

Jente zei

Jullie zijn weer lekker aan de slag geweest, het ziet er weer leuk en gezellig uit allemaal. Dat vilten girafje (erg mooi gemaakt) ga ik onthouden, kan dochter mooi nog eens maken. Zij houdt ook van dit soort naaiprojektjes.

Fijne dag verder, groetjes Jente

sillie zei

leuke eekhoorntjes :-) ik zal eens kijken of ik dat knutselmagazine nog ergens kan krijgen ook leuk voor school ...

Yvonne zei

Wat een leuke knutsels hebben jullie gemaakt, wat goed zeg, zo'n giraffe, en dat voor een 9 jarige, knap hoor!!
die eekhoorntjes zijn ook erg leuk evenals het munttasje
dat blad waar je de knutsels uithaalt, heb ik hier nog nooit gezien, maar ik zal er eens naar vragen, altijd leuk als het eens een regenachtige middag is of zo, en ze weten niks te doen.
groetjes Yvonne

Crea Annemieke zei

Gezellig logje weer.Wat een leuke giraf ,en zo netjes gemaakt .Ik moest vroeger op school een giraf breien.Van katoen, ik vind het jammer dat ik het niet meer heb.Wat je van dennenappels al niet kunt maken.Hoeft zo doende niet veel te kosten met een heel leuk effect.Ik heb ook eens even in dat blad gekeken.Maar ik heb al zoveel te doen.Soms word ik gewoon een beetje zenuwachtig van al die werkjes.Maar ik handwerk met plezier en laat me heus niet gek maken.Ik wens je een fijne herfstdag.Hier schijnt de zon en ik zit buiten op het terras koffie te drinken en even te haken.

Daaaaaag Annemieke