woensdag 9 december 2009

Eerst het zuur...dan het zoet!

Het is lang geleden dat ik weer eens lekker kon bloggen. Eerst begaf de computer het, het scherm werd ineens zwart en dat was dat... Tja, dan kun je zelf dus niets meer. Gelukkig hebben we daar 'een mannetje' voor, maar die had het erg druk en het duurde een hele tijd voordat we weer gewoon konden computeren. Gelukkig staan ook alle foto's er sinds vanavond weer op, die waren op de één of andere wonderbaarlijke manier opgeslokt in het zwarte gat van de harde schijf...je snapt wel dat de binnenwereld van de computer abracadabra is voor ons...

Maar ongeluk komt nooit alleen, dus kreeg mama lieveheersbeestje ook nog even kiespijn. Het begon met het bijboren van een grote vulling vorige week dinsdag. Op zich niets bijzonders want het kunst en vliegwerk gebit van mams is altijd 'on the move' zullen we maar zeggen. Maar oh, wat ging mijn kaakgewricht ineens pijn doen! En toen ook nog mijn oor en onderkaak terwijl ik boven geboord was... Ik weer terug op vrijdag. Volgens de tandarts had ik tijdens de behandeling mijn mond misschien wel te ver en te lang open gelaten...jaja... Toen kwam zaterdag. Mijn hele gehemelte was dik en rood en alles deed superpijn...ook die kies, maar alleen als ik er op beet, dus nog niet van die scheuten. Ik hoopte dat ik het weekeind doorkon komen met pijnstillers, maar ik eindigde op zondag bij een noodtandarts, drie dorpen verderop (waarom is er geen noodtandarts in een stad met 37000 inwoners vraag ik mij nu af???). Deze heeft mij uiteindelijk verlost van de inmiddels fiks ontstoken kies. Wat een opluchting!! Nu voel ik nog steeds wat pijn omdat de zwelling nog niet weg is, maar het word steeds beter en ik ben helemaal weer mijzelf. Wat een geluk dat er mensen zijn die nog tandarts willen worden!!! (ik moet er zelf niet aan denken...) Afijn, nu er dus boven nog maar twee kiezen zitten en deze ook nog eens voor 90% amalgaan zijn, denk ik er over om deze ook maar weg te laten halen en dan maar te gaan voor allemaal neppers. Tenslotte zitten de tanden er allemaal nog wel (je ziet de gaten ook niet, maar je kan zo niet echt eten natuurlijk), en had ik al een soort kapstokje met twee kiezen. Tsja...je wordt toch ouder mama....(snik)...
Maar genoeg narigheid!

Gisteren werd ik superverrast met een heerlijk paar gebreide sokken van mijn lieve penvriendin uit Finland! Lekker blitse kleuren en ze zitten heerlijk warm.

Ik vind het zo lief dat ze zoveel werk voor mij heeft verricht. Ook een mooie dvd over Finland en lekkere finse schocolade zaten er nog bij. Wat een verwennerij!

Toen ging vanmiddag weer de bel. Je kent het wel; kom je net de achterdeur binnen als je uit het zwembad komt waarna je de zwemmer hebt afgeleverd bij de judo les, vind je een mannetje van de woningstichting die een nieuw slotje en klink in de woonkamerdeur maakt en overal houtsnippers en modder verspreid, zitten de andere kinderen te popelen om van alles te vragen en te vertellen...gaat de bel!
De bezorger van TNT. Met een Pakketje!!! Begint de beste man doodleuk te vertellen dat hij papa lieveheersbeestje in de woonkamer ziet bellen (waarschijnlijk hoorde hij hem op straat al, want hier zijn de dunste ramen ooit gemaakt in de woonkamer gemonteerd - 1963). En dat hij lang voor hem gewerkt heeft en wat zijn naam is en dat wij hem de groeten moeten doen...bijna vergat hij het pakje af te geven!
Het was een pakje uit Oostenrijk van Julianne http://juliannchen.blogspot.com/ ! Wat een heerlijke verrassing!!! Helemaal supermooi en deze prachtige sjaal zit ook nog eens heerlijk.
Hier zie het patroon van dichtbij;

Wat heerlijk om zo verwend te worden...door iemand die je alleen maar via de computer kent notabene! Dank je wel lieve Julianne!!! Ook nog een mooi kerststerretje en een super schattig kersttasje waren ingepakt en die vond ik ook heel mooi.

Hé, daar word je hart weer helemaal warm van....
Groetjes van mama lieveheersbeestje.

15 opmerkingen:

N(euro)otje zei

Nou, dat is me het weekje wel geweest zeg! Wel leuk, al die verrassingpakketjes. Maakt toch weer wat goed, nietwaar? En veel sterkte bij de tandarts.... :-(

Franca zei

Het zure is wel erg zuur. Wat een ellende, zoveel kies/kaak pijn. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat.
De pakketjes daarentegen zijn super.Het is altijd leuk om "zomaar" een pakketje per post te krijgen, maar als er dan mooie zelfgemaakte dingen in zitten helemaal.
Sterkte wat betreft het kiezenverhaal, we zijn wellenswaar blij dat er tandartsen zijn, maar er naar toe moeten is nog steeds geen feestje...
groetjes, Franca.

Sjaantje zei

Wat een verwennerijen !! Maar dat mag ook wel na zoveel tand ellende. Ik krijg al plaatsvervangende buikpijn want ik vind de tandarts zoooo eng.

Muggensteekjes zei

Hoi mama lieveheersbeestje,
na zoveel ellende is het wel heel erg fijn om zo verwent te worden.Wat een mooie sokken en sjaal,superlief vanuit Finland en Oostentijk.Ik hoop dat je geen pijn meer zult hebben, ik vind kiespijn ook zo erg.Ben ook absoluut geen fan van de tandarts maar ben toch wel blij dat ze er zijn.
Fijne dag,groetjes Ingrid.

Julianna zei

Wat heb je daar meegemaakt zeg.Ik hoop dat je geen pijn meer hebt.

Leuk is dat als je een verrassing krijgt :))

Groet, Julianna

Unknown zei

Wat een ellende heb je achter de rug, ik hoop dat het nu beter met je gaat.
Wat een leuke onverwachte verrassingen heb je gekregen, geniet ervan je hebt het verdient!
Groet Thea

Jente zei

Ai, ai... wat vervelend zeg! Ik hoop dat je nu snel van je pijn af bent en dat alles goed geneest.

Die pakketjes zijn erg leuk! Mooie dingen heb je gekregen hoor en na zo'n ellendig weekje helemaal een verwennerij waar je blij van wordt. Groetjes Jente

Anoniem zei

Bbbbbrrr...die tandarts! maar als je pijn hebt ga je maar al te graag!!

Leuk van Julianchen om jou zo te verrassen!! Je bent een bofkont!

Ik wens je veel draagplezier!!

Groetjes Thea

Ilse zei

ooh wat vreselijk hé tandpijn ! je weet met jezelf geen blijf met tandpijn. Gelukkig ben je van de ergste pijn verlost nu.

Geeft toe, die tandpijn is snel vergeten met zo'n twee prachtige pakketjes in de bus, toch. Wat een heerlijke verwennerij, geniet ervan.

Liefs
ilse

Jikkes zei

Oh meid, je had het ook wel nodig om zo verwend te worden.
Bah....die rottanden ook!
Dat kan zo verschrikkelijk pijnlijk zijn!
Ik hoop dat het steeds beter met je gaat en je straks de lekkere kransjes e.d. kan eten ;o)

Liefs,
Maureen

basiclabelSweden zei

OOOh wat balen van je tanden, leef met je mee hoor!

Ps. hier ook nog geen sneeuw, gisteren wel een flinke bui gehad, maar het blijft helaas niet liggen, hoop dat jullie meer geluk hebben!

Fijne zondag

Marja Rijnsburger zei

Die twee verrassingspakketjes deze week waren welverdiend na zo'n week. Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen stond, want de tandarts is voor mij echt iets waar ik nachten van te voren van wakker lig.
Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat.
De cadeautjes komen heel erg op tijd volgens mij want de winter staat voor de deur.
groetjes en geniet van je presentjes.

Monique zei

Wat ben jij heerlijk verwend zeg en wat een prachtige kleuren !!!
Oh wat een gedoe met die kies zeg. Je was solidauir met mijn dochter afgelopen weekend ; ) Gelukkig voelen jullie beiden je weer beter op dit moment. Last van je mond en kaak is niets leuk !!
Een hele fijne nieuwe week.

hartelijk zei

Nou mama lieveheersbeestje, hoop dat de ellende in je mond nu voorbij is en je heerijk van die verwennerijen kunt genieten!

Brechtje zei

Ha meis, dit blogje is al weer even geleden geschreven. Ik hoop dat je in de tussentijd niet nog meer narigheid hebt ondervonden en je goed hersteld bent van alle narigheid met je kies. Mooie en lieve cadeautjes kreeg je! Groetjes en heel veel sterkte.